Jeg ble positivt overrasket da jeg inspiserte verkene jeg var interessert i. Beskrivelsene var mye verre enn det jeg så i alle fall.
Originalene av whatson ble jeg veldig positivt overrasket over, og jeg som ikke er noe glad i whatson ![]()
Tror ikke selgerne på finn hadde nevnt noe (min erfaring etter 10 år med kjøp), forskjellen mellom et profesjonelt auksjonshus og selgere på Finn.no er at alle verk inspiseres i detalj og det tas gode bilder som kjøper kan zoome inn på, samt verkene kan inspiseres i detalj av kjøper fysisk før man bestemmer seg for å by ![]()
Gleder meg til å følge auksjonsavslutning 20.00 i kveld ![]()
Agreed, a lot of third tier auction houses wouldn’t even mention minor defects or handling creases…
Takk til alle som har bydd eller levert inn verk ![]()
Høy %-andel verk solgt, med mest interesse for verkene i middels og lavere prissjikte.
Overraskende nok ble noen av de dyrere verkene ikke solgt, om det er siste ukenes pessimistiske økonomiske nyheter i media vites ikke, men om noen angrer på at de lot et verk gå, så kan dere kontakte Blomqvist for å se om dere kan fremforhandle en avtale med selger.
Ha en fortsatt strålende søndag og god 17. mai ![]()
Hvordan kan en sjekke hva ting gikk for?
Det kan du se på tilslagslisten. Legger ved link:
https://www.blomqvist.no/mobile/nettauksjon/tilslagsliste
63 av 80 verk ble solgt.
At de whatson-lerretene ikke ble solgt til 60 og 80 synes jeg er mildt sagt overraskende. De var veldig fine
30k for Lofoten må vell være billig?
Blir vel 37500 med BP, og trykket var skadet. Syntes det hørtes dyrt ut…
Var det skadet?
Jeg er tydeligvis blind for jeg så det ikke når jeg var inne og så på det
de som inspiserer hos Blomqvist er nøye
Dolk Painter canvas for 35k ble ikke solgt - det ble stjælt!
Well that was all a little underwhelming to be honest, low hanging fruit doing ok and high ticket items not really attracting any bids at all. Surprised the Chevrier and Whatson’s didnt move. I wonder what they can do to liven things up a little?
I’m really surprised as well and taking suggestions. We’re having a meeting with blomqvist in a couple of weeks discussing this auction and the way forward and any suggestions and feedback will be much appreciated
Det har vel kanskje med at markedet er i en kraftig korreksjon på gatekunst? Trykk som har gått for heftige summer står plutselig stille når de legges ut. Samtidig så er det blitt satt antatt rekord for MW lerret fordi motivet var riktig. De populære motivene ser ut til å bevege på seg, mens de som ikke beveget seg for 6 mnd siden står like stille i dag. Mine 2 cents. Selv synes jeg Dolk gikk billig(painter), noen av trykkene hans gikk over tidligere salgspriser (winner). Noe av sandraen gikk billig, veldig billig. Pøbel gikk under radaren pga ingen faktisk får se skikkelig “skaden”.
A couple of high ticket items in a traditional auction could help, maybe a mixed contemporary, not sure we have the market for exclusively “urban/street” plus it seems that quite a large percentage in Norway are “sellers” rather than buyers, Finn and FB groups are awash with works and prices have been seriously “pumped” by small groups of “super” fans, especially Americans. Maybe it’s just to lower our expectations. A few people reached out after the auction offering “minst” for the Chevrier and Whatson rather than entering a bid, which I thought odd. Just a few observations.
Knowing the original seller, some could reach out to prevent paying premium as well as seller makes more money.
Just my 2 cents.
Youre on the money so to speak
Even I got the impression that a few works at the last auction were sold ± immediately after the auction last time, even at a lower price. Online auctions are all about measuring the market, waiting to the last seconds to bid, if no action I am one of those who loses interest just because it seems like it is no market for the piece.
@Reed_Projects Totally agree with you that there should have been a traditional auction at least a couple of times first. Would definately atend myself thats fir sure. Probably would have bought a few pieces that didnt apeal to me aswell, just for the fun of it.