Urban og contemporary kunstauksjon: Blomqvist x Kunstveggen III - 15 - 27. november 2022

Etter to vellykkede auksjoner sammen med Blomqvist, er vi igjen i gang med innsamling av verker til tredje runde. Nytt denne runden er at vi utvider fra en ren urban-auksjon til å inkludere contemporary/moderne kunst. Dette er et resultat av at vi ser en vridning mot dette blant brukerne på forumet og vi ønsker å inkludere flest mulig.

Vår første urbane kunstauksjon, avholdt høsten 2021, var en stor suksess med 110 verk solgt for tilsammen over 2,5 millioner kroner. Runde to i mai 2022 var skalert ned i omfang men endte med 63 solgte verk.

Vi gleder oss til å avholde den neste auksjonen 15 - 27. november 2022 på Blomqvist.no. Det vil være mulig å se alle verkene hos Blomqvist på Fornebu før og under auksjonen, info her

For en uforpliktende verdivurdering av kunstverk du vurdere å selge, send oss en forespørsel her. Innleveringsfrist 20. oktober.

Har du spørsmål knyttet til auksjonen så spør gjerne her, ta kontakt på post@kunstveggen.no eller diba@blomqvist.no :slight_smile:

Mer info kommer fortløpende!

26 Likes

Noen bilder fra sist runde :slight_smile:



15 Likes

Jeg har noen innrammede verk i Trondheim, men nøler pga frakten. Er det noen muligheter for hjelp med transport?

2 Likes

Blomqvist ordner frakten, dette skal ikke være noe problem

2 Likes

Et par verk meldt inn :+1:

4 Likes

1 Like

Nå er det info på Blomqvist sine hjemmesider: Urban & Contemporary Art / Kunst / Om Blomqvist på nett / Nettauksjon - Blomqvist Kunsthandel

7 Likes

Til alle som til nå har sendt inn til auksjonen håper jeg å få satt estimater i løpet av helgen, og at dere får tilbakemeldinger fra BQ tidlig neste uke.

6 Likes

Håper flest mulig har anledning til å komme på vernissage! Detaljer under.

Velkommen til vernissage for auksjonen Urban & Contemporary Art!

Kom og se kunstverkene som auksjoneres på auksjonen Urban & Contemporary Art på blomqvist.no.

Lytt til en samtale om markedet og det å samle urban kunst mellom Tor Inge Ulveseth @torulv (Kunstveggen) og samler Erling Løken Andersen @Stormen

Samtalen starter kl. 18.30.

Auksjonen er et samarbeid mellom Blomqvist og Kunstveggen, og den tredje i rekken av auksjoner med fokus på urban og samtidskunst.

Urban & Contemporary Art presenteres på blomqvist.no.
Auksjonen går fra 15. - 27. november. For assistanse med budgivning ta kontakt med Blomqvist.

Lett bevertning.
Velkommen!

https://facebook.com/events/s/vernissage-urban-contemporary-/2366654460153433/

7 Likes

Er det andre som har fått svar av Blomqvist på verk de har sendt inn? Sendt inn for to uker siden, men ikke hørt noe. Men man må kanskje forvente å vente lengre? Aldri sendt inn før.

2 Likes

Samme her, ingen svar.

1 Like

Vil denne samtalen bli lagt ut på nett/ streamet?
Eller må man møte fysisk opp? :slightly_smiling_face:

1 Like

Pratet med Diba hos Blomqvist og det var hektisk hos de og hun hadde satt av tid denne uken til å sende tilbakemeldinger ut.

@Ghozt Vi har tenkt at dette kun blir for fysisk oppmøtte

6 Likes

Noen som har hørt noe enda?

Jeg fikk svar i går.
Syns de operer med alt for lave priser ift at de tar salær osv. Trodde meningen med slike auksjoner var å få mest mulig for verkene, men her virker estimat/minstepris til å kun være forlokkende.
Prøvde å kommunisere dette men fikk bare til svar at de opererte i andrehåndsmarkedet hvor prisene ofte ville være annerledes enn ved kjøp på privat/førstehåndssalg (jeg mener prisene er høyere på andrehåndsmarkedet).

På mine verk som jeg sendte inn har jeg allerede bud på det dobbelte av hva de mente, men det ble for urealistisk og de hadde prøvd lignende bilder tidligere som ikke levde opp til dette. Jeg hadde aldri sett noen av disse på auksjon hos dem tidligere, men orker ikke diskutere. Syns rett og slett det virket litt uproft. No offence!

17 Likes

Lurer på om jeg ikke lagde en kommentar på dette tidligere. Har Blomqvist tenkt å ta urbanart/streetart til next level? Eller skal de fortsette å selge brorparten til under det du kan selge den for selv (hammer minus sellers fee)?

7 Likes

Helt enig

1 Like

Hvis man er veldig uenig i estimatene som er satt kontakt gjerne meg direkte. Det er jeg som setter de, så vi kan alltids diskutere.

Når det kommer til realiserte priser og det å løfte urban/street så er det helt avhengig av at kjøperne lar seg fenge, noe vi selvsagt prøver det vi kan for å få til.
Nytt for denne auksjonen er at vi vil få verkene ut på Artsy som vi håper vil hjelpe med trafikken fra utlandet, men det er nok fortsatt mest norske kjøpere. Kom gjerne med konstruktiv kritikk og hva vi bør tenke på å endre, men jeg tror ikke det å sette veldig høye priser på alt automatisk vil føre til at alt selges dyrere, snarere tvert imot.

7 Likes

Enig i at man ikke må sette prisene for høyt, men i mitt tilfelle var dette kun lokkepriser.
Jeg syns i utgangspunktet at et bilde som blir solgt på auksjon fra et anerkjent auksjonshus som kan «gå god» for verket, burde prises premium ift en random på Finn som sier bildet er mint.

3 Likes

Hvis målet for Blomqvist kun er å tjene penger må dere finne på noe annet. Lage fantastiske auksjonsopplevelser med oppmøte og engasjement må være drivkraften, for kunst dere virkelig holder av :+1:t2:

5 Likes