Urban og contemporary kunstauksjon: Blomqvist x Kunstveggen IV - 12 - 24. september 2023

Etter tre vellykkede auksjoner sammen med Blomqvist, er vi igjen i gang med innsamling av verker til årets auksjon. Vi har valgt å gå tilbake til én årlig auksjon, og håper at det vil føre til flere gode verk og en større bredde. Innsamlingsperioden blir også lenger som er bra. Nytt i år er at Blomqvist endelig har fått nye nettsider, vi håper det får en positiv mottakelse :slight_smile:
Temaet for auksjonen og de verkene vi ønsker å få inn, er som tidligere, urban og contemporary. For Kunstveggens medlemmer kan man tenke at dersom det er kunst man er vant med å se på forumet så passer det sannsynligvis inn. Ekspertene til Blomqvist vil uansett ha siste ord for hva de ønsker å formidle.

Vår første urbane kunstauksjon, avholdt høsten 2021, var en stor suksess med 110 verk solgt for tilsammen over 2,5 millioner kroner. Runde to og tre i 2022 var skalert ned i omfang men endte med totalt over 100 solgte verk til sammen.

Vi gleder oss til å avholde den neste auksjonen 12 - 24. september 2023 på Blomqvist.no. Det vil være mulig å se alle verkene hos Blomqvist på Fornebu før og under auksjonen, info kommer på Blomqvist sine sider.

For en uforpliktende verdivurdering av kunstverk du vurdere å selge, send oss en forespørsel her. Innleveringsfrist 5. september. (Det er vi i Kunstveggen sammen med ekspertene i Blomqvist som setter prisestimater, og vi er alltid åpne for en diskusjon om man er uenige i de prisene som settes).

Har du spørsmål knyttet til auksjonen så spør gjerne her, ta kontakt på post@kunstveggen.no eller diba@blomqvist.no :slight_smile:

Det er mulig med innlevering i disse byene (utenfor Oslo):

  • Stavanger 24. mai og 23. august
  • Trondheim 6. september
  • Bergen fortløpende i kontoret til Blomqvist

Innlevering etter avtale.

Mer info kommer fortløpende!

27 Likes

Bra tiltak. Fint å se dere fortsetter den gode jobben dere gjør :slight_smile:

Blir det Vernissage denne gangen og blir det mulighet for live-opptak for de som ikke har mulighet til å komme fysisk?

6 Likes

Jeg tror det blir vernissage, det har vært en hyggelig kveld tidligere så det ønsker vi å fortsette med. Vi er litt avhengig av å finne noen flinke folk som vil prate så vi kan enda ikke love noe :slight_smile:

8 Likes

Herlig med ny runde auksjon. Det er alltid spennende å se hva som dukker opp her!!! Blir det mulig å levere i Trondheim igjen eller evt. å sende med speditør?

Skal se om jeg finner noe spennende som står på lager hos mine foreldre i Norge - må bare huske hva som er der🤔

3 Likes

Innlevering er som sist så vidt jeg vet. La meg dobbeltsjekke dette :blush:

Blomqvist er i disse byene :

Stavanger 24. mai

Stavanger 23. august

Trondheim 6. september

Innlevering etter avtale.

Det er mulig med innlevering i Bergen.

2 Likes

Jeg ønsker å melde i fra til alle som har sendt inn verk til vurdering at jeg skal prøve å få gjort mye i helgen. Har hatt noen lange dager på jobb siste ukene dessverre. Haster det, gi meg en beskjed.

Hva er status her? Når kan man forvente svar?

1 Like

Såvidt jeg har hørt fra Diba hos Blomqvist, denne uken.

Det er dessverre ikke opp til meg så jeg kan ikke love noe.

1 Like

Minner om at innsamlingen pågår for fullt, og Blomqvist holder åpent hele sommeren.

1 Like

Er det noen måte å få en oversikt over hva som kommer på auksjonen, eller må man bare vente i spenning? :blush:

2 Likes

Må nok vente i spenning er jeg redd! Auksjonen går over flere dager så du trenger ikke være redd for å gå glipp av noen objekter :blush:

Minner om at innleveringen straks lukkes, les mer her:

Vi gleder oss til auksjon :slight_smile:

4 Likes

Ikke lenge igjen nå :star_struck: Håper på noen godsaker :muscle:

2 Likes

Litt kort frist, men i dag har Blomqvist vurderingsarrangement i Kunstgarasjen i Møllendalsveien (Bergen). Da er Tor Henrik Fjelldal fra Blomqvist til stede og vil kunne ta imot verk, og vurdere.
Arrangementet er 11 - 17

I morgen starter auksjonen, håper det er flere enn meg som gleder seg :slight_smile:

12 Likes

Legg ut en liten tease :sweat_smile:

19 Likes

Da er auksjonen live!

18 Likes