Urban og contemporary kunstauksjon: Blomqvist x Kunstveggen IV - 12 - 24. september 2023

Mye kult til gode priser - her er det bare å spre ordet til venner og bekjente som trenger noe fint på veggen :smiley:

Veldig mange gode kjøp her.

Mye fint, men synd at bl.a Bunad har noen stygge merker på seg. Disse klarer vel en papirkonservator å fikse lett?

Ser det står håndteringsmerker, men ser det ikke på bildene selv. Som regel er det noe papirkonservatorer fint fikser ja.

Var lettere å se det på mobil enn på pc. Virket som om kantene ble litt klippet bort på pcn

Sant, sitter selv på (jobb)pc. Jeg kan ikke uttale meg om hva de flekkene er, Blomqvist vet nok mer.

Pøbel - Superman :ok_hand:t2:

3 Likes

Liker Dolk Carcrush lerretet, og mener den er fint priset sammenlignet med f eks spray på papir som ligger på finn.

5 Likes

Min favoritt på auksjonen, ligg unna :smile:

1 Like

Det står merket er midt på og i kant. Jeg ser dette;

Spent på hva den vil gå for på auksjon. Den du viste kan jo lett bli dekt over av et passpartour, mens det andre kan vel bli vanskeligere å få dekket skikkelig? Å få dette fikset hos en konservator blir vel fort 4-5000±.

Også: Spenstig signering av Pøbel å ha det midt på det svarte fremfor i en av sidene.

1 Like

Er det flere enn meg som er litt skuffet over utvalget og mengden på denne auksjonen? Er noen gode verk der, og absolutt interessert, men hadde trodd det skulle komme flere verk ut :sweat_smile:

Er folk redde for å legge ut verk for salg pga dagens marked?

4 Likes

Synd at du er skuffet. Vi har absolutt prøvd å få inn mye bra, men det er mange selgere som ikke ønsker å legge ut verk med realistiske priser, som har gjort at de ikke ville ha de med på auksjonen.

4 Likes

Hva er realistiske priser? 30-40k for et dolk canvas er etter min mening latterlig lavt? Selger risikerer å sitte igjen med 25k?

3 Likes

Vi får se, håper du har rett!

1 Like

Jeg syns dere har vært flinke nok en gang! :grin: :clap:

Er virkelig ikke lett å prise i det markedet som er nå. :slight_smile:

Og angående det Tage sier så er det vel mange som ikke vil selge nå da prisene var rast såpass som det har. Forstår godt om man velger å holde på kunsten sin om man har råd til det, må jo ha troa på at det går opp igjen :slight_smile:

6 Likes

Jeg bare må svare litt mer på den påstanden @Phly

Det må også tas med i beregningen her at dette lerretet er lite, 40x80 cm. Original på papir (70x100 cm) av samme motiv ligger usolgt på finn til 25.000. Det er et premium på lerreter vs. originaler på papir, men jeg tror ærlig talt ikke at 30-40.000 er “latterlig lavt” i dagens marked. Motivet er bra, men heller ikke Dolks beste (les: mest populære).
Glem heller ikke kjøpersalær på 25 % som kommer på toppen av estimatet (reelt er estimatet 37.500-50.000).
Hvis det er latterlig lavt så vil uansett markedet fange det opp og prise det deretter, det er det som er fint med auksjoner.

10 Likes

Jeg har prøvd å lete etter noe å være skuffa over, men synes egt. dette så veldig bra ut (noe for enhver smak). Dere gjør en god jobb! :slight_smile:

I skuffelsen av å ikke finne noe å klage på minnes jeg heller tilbake til den gangen jeg kjøpte Firkløver som viste seg å ikke inneholde nøtter… Gikk helt i kjeller’n.

11 Likes


Vi går inn i siste uke av auksjonen. Det er mulig å se verkene hos Blomqvist på Fornebu hele perioden.

10 Likes

Tok en svipptur innom Blomquist på vei hjem i dag. Mange flotte verk på veggene der. Anbefaler alle som har mulighet til å stikke innom og se den herlige buketten av urban/contemporary-art på ett sted :star_struck:
Fortsatt noen dager igjen.

8 Likes