Urban og contemporary kunstauksjon: Blomqvist x Kunstveggen IV - 12 - 24. september 2023

Må bare høre jeg :slight_smile: Hva syns folk om innrammingen her? Jeg personlig syns jo dette ikke er så fint da det er så mye bølger i det, har ett selv som kom sånn fra innramming men gjorde ingenting med det da. Ser ut som det ikke er dratt ut så mye som det er mulig.

Ser ut som den kan være festet med lim bak på for mange steder.

1 Like

Enkel og billig jobb for rammemaker å rette ut og feste på bakplate på nytt :slight_smile:

Papir er jo et «levende» materiale

1 Like

@Ross Samme tenkte jeg! Men syns det er forskjellige meninger ang det her for som @Gulosten skriver så lever papiret som da vil si jo flere festepunkt jo flere feil kan komme?

Ser noen mener man skal feste ett i hvert hjørne, men da lever vel ikke papiret sitt eget liv å får bevege seg som det naturlig gjør? Fester man kun i toppen vil det i det minste få fri bevegelse fra toppen og nedover mot bunnen av motivet.

Og ja @Gulosten så vil jo dette være en enkel oppgave å få fikset opp i med mindre det har vært sånn lenge? Da må man kanskje prøve å rette det ut igjen? Ikke vet jeg, her synser jeg bare!

Jeg tipper det kan rettes, men slik jeg har forstått rammemakere så vil en flytende form for innramming festes i type 2 punkter pga det du nevner ja.

En flytende innramming kan festes på mange måter.
Konservatorer sverger til japanske hengsler og da hengsler man rundt hele motivet, med jevne mellomrom.

Gratulere til Kunstveggen og Blomqvist med god utvalg på auksjonen, tross lavkonjunkturen i samfunnet.
Overrasket over lite bud på Pez og Snik - spesielt på det Snik bildet etter som jeg årenes løp har lest det er mange samlere på han, likte det godt - hvis jeg har vært en samler av urban kunst, ville jeg sikkert gått for det - føler de jentene hans er som meg i fritt fall, en av de få jeg kan drømme og lage historier i hode om når jeg ser på bilde hans med den motivkretsen av kunstnerne innen for urban kunst.
Er ikke mitt spesial område som de fleste skjønner, så det kan være jeg tar feil med hensyn til Pez og Snik - ville bare stikke innom å gratulere med auksjonen, er sikkert mange av medlemmene som har bilder der og synes dere er flinke som leverer inn i dagens marked.

9 Likes

I dag avsluttes auksjonen. Kjenn din besøkelsestid! Foreløpig er det blant annet et lerret av Dolk til gibort pris

3 Likes

Sjelden har en Donut gitt meg så mye glede!

14 Likes

Hvis man tar i betraktning at 90% av verkene har en eller annen form for skade på seg + salær + innramming, så er vel prisene mer eller mindre der dem burde være?

Synes bunaden ligger høyt ute nå. Høyeste bud er vel 18.000 + salær = 22.500 + frakt + papirkonservator for å få fikset skadene + innramming. Synes dette er høyt med tanke på at man kan få en det som ser ut som en mint utgave innrammet for 32000k på Finn (har ligget usolgt leeenge)

At 90 % av verkene har skader er ikke riktig.
Men bunaden overrasker meg og, hadde ikke trodd det var så mye interesse på denne.

2 Likes

Kan man skjule ledningen på denne? Er det tilkobling på baksiden sånn at man slipper synlig kabel?

Ja 90% er nok å ta litt vell i, men er flere av verkene har håndteringsmerker, brett i papiret, bølger osv. De fleste som kjøper for å henge opp vil vel at verket skal være strøkent? Hadde ihvertfall irritert meg over merker som var synlige når jeg så på bildet.

Poenget med kommentaren var å få frem at jeg ikke syntes prisene var så «god» som alle skal ha det til, når man tenker på alle de ekstra utgiftene som følger,- legger da vekt på å få verket fikset av en papirkonservatoren (for de som vil ha det strøkent fremfor eh…)

Og ja, jeg har bud inne :sweat_smile:

Spennende å følge avslutningen!

Lykke til for de som byr og takk til alle som har innlevert :+1:

1 Like

28k tilslag på Bunad og 24k tilslag på Carcrush, må si det var overraskende :astonished:

5 Likes

Noen som kan spare en del på Bunad som ligger på Finn, ferdig innrammet og tilsynelatende «mint» utgave :sweat_smile:

Mange gode kjøp på den auksjonen :ok_hand::ok_hand:

1 Like

Fantastisk pris på carcrush! Hvis noen her endte opp med den så er det bare å gratulere!

2 Likes

Latterlig lav :sweat_smile:

1 Like

Flott auksjon, har både handlet og solgt via denne (og tidligere auksjoner). Fortsatt kun positive tilbakemeldinger fra meg til Blomqvist :slight_smile: Vell blåst, selv i et markedet seigt som sirup :wink:

7 Likes