Utstilling Galleri Günther • AMFI - Leirvik

Galleri Günther holder åpen kunstutstilling på AMFI senteret i Leirvik sentrum. 600kvm er fullpakket med kunst fra en vid rekke kunstnere.
For dere som ikke har muligheten til å ta turen så kan dere se mangen av verkene online:

Kunstnere vi representerer denne utstillingen:

Aleksander Günther
Markus Günther
Bodo Günther
Bjor Grønner
HollyHock
Trygve Amundsen
Heidi Lee Mannes
Ninjah
AFK
iPØNK
Oon
Kristina Heyerdahl
XLI
Frode Sandbech
Marit Geraldine Bostad
Bjørn Bjørlykke
Tom Korsvold
Chris
Skurk
Børge Bredenbekk
PichiAvo
Roar Kjærnstad
St. Mitchell
Bulldog
Øystein Dypedal
STRA
Nimi
Elki
Axel Vindenes

Her går det mange kunstverk inn og ut hver dag, så hva vi har tilgjengelig online kan variere.
Åpent hver lørdag 12-16
Bor du i Bergen er det ikke lange turen om du setter deg på hurtigbåten fra Strandkaiterminalen. Da er du på Stord innen 1t 45min, fra Leirvik kai er det ca 3-4 minutter til AMFI
Bor du i Bergen er det heller ikke lange kjøreturen med buss eller bil. Vi i Galleri Günther gleder oss til å ta dere godt imot.
Mvh
Aleksander Günther & Martin Dyrseth

Om dere ser et verk dere har spørsmål rundt kan dere ringe eller sende Martin en sms.
TLF: 94787869
Mail: martin.dyrseth@kunstark.com

Behandler: AC28A76E-0BA6-4EA8-A8D8-26798CF08880.jpeg…
Laster opp 3BABA171-BAAB-4C45-87FE-38948D50F259.jpeg
Laster opp 6EA9C426-9BB2-48BD-B28E-9B040B892100.jpeg
Laster opp AD4C2190-0745-4315-B63D-C3EBE29D03B2.jpeg
Laster opp 1FDFF549-F235-41ED-9723-C75BC7E6D0CC.jpeg














7 Likes

8 Likes

Is this for real ? it’s almost like a parody of all this scene is often criticised for. I don’t know man, I’m all for the democratising of art and challenging gatekeepers and hierarchies, but this seems a little disrespectful to the art and artists. It seriously devalues a lot of what people have worked for.

27 Likes

Noen gallerier er fremdeles i business mens andre har lagt ned.

“Kunstnere vi representerer denne utstillingen:”

Representerer du alle disse kunstnerne, eller presenterer du og selger verk av kunstnerne listet opp? Er en vesensforskjell.

5 Likes

Det er enkelt å kritisere andre som gjør et ærlig forsøk på å drive et galleri.

Du, som ikke klarte det, og måtte legge ned burde vite bedre enn noen hvor vanskelig det kan være og burde holde deg for god til å komme med slik elitistisk oppgulp uten å være konstruktiv i din kritikk kl 01:30
natt til søndag.

Hvis du har noen konstruktive innspill på hva du mener galleriet burde gjøre anderledes er jeg rimelig sikker på at det ville ha blitt satt pris på.

Du fikk mye kritikk i måten galleriet ditt håndterte alle kundeklagene på, men du valgte strutsens taktikk og da er det ikke rart at kundene flyktet, ref tråden ifm trykkutgivelsen til Kim hvor han selv måtte ta støyten og ordne opp mesterlig på egen hånd.

Da burde galleriet ha stått frem og gjort jobben som var forventet av dem. Fornøyde kunder = god business.

7 Likes

Lykke til med salgsutstillingen deres. Kjekt at galleriet på lille Stord fremdeles holder koken :slight_smile:

5 Likes

Hei.

Jeg har vært inne og slettet et innlegg i tråden etter å ha blitt gjort oppmerksom på at det har blitt kalt hverandre ting som er uhøflig og ikke noe vi ønsker her på KV. Noen har også blitt referert til sitt ordentlige navn i tråden som er i mot GDPR reglene.

Ta ball og ikke person når dere diskuterer. Diskusjon er flott og det skaper engasjement som er fint. Men ta ball/sak og ikke person når dere diskuterer.

10 Likes

Vi har fått utrolig mye god respons på utstillingen. Både kunstnerene og lokalsamfunnet involvert er veldig glad for at det blir arrangert kunstutstillinger på et profesjonelt plan som dette på Stord. Jeg håper at alle ser at vi ønsker fremme pop / gatekunst på en respektabel og givende måte. Det er sjelden så mange unike uttrykk samles i et rom. Jeg personlig ELSKER kunst. Kunst skal verdsettes, respekteres, det skal nytes, deles med andre. Det handler om å vise kunst til folket, snakke med folk om kunstnerene, fremheve de kunstnerene som for meg gir meg inspirasjon og energi. Kunst for meg er mye, og jeg er veldig for at kunst skal UT til folket. Vi har solgt mye fra veggene her i vinter og henger ofte opp nye bilder, det er ikke alltid like lett på en salgsutstilling å henge kunstnere for seg selv osv når det begynner bli utsolgt og vi ikke har mange flere verk fra samme kunstner inne i galleriet.

Dette var en mulighet som vi måtte ta med en gang. Senteret på Stord hadde nettopp mistet en av sine største kunder: Mekk
og da stod 600kvm ledig. Dette lokalet kunne vi låne på kort varsel fra slutten av November om vi kunne sette opp butikk før Desember. Vi skal låne et nytt lokalet i senteret fra starten av Februar, det blir en utstilling hvor vi får bedre tid til å forberede oss.
Godt nyttår Martyn, det var veldig hyggelig å besøke lokalene dine i Stavanger og jeg ser frem til å møte deg igjen :tada:

5 Likes