Veldedighetsauksjon uten minstepris: Ayobola Kekere-Ekun - Memory Bank Error I

Kjører en veldedighetsauksjon på dette flottet trykket fra den nigerianske kunstneren Ayobola Kekere-Ekun, kalt “Memory Bank Error I”. 100 % av salgssummen blir vippset til World Wildlife Fund (WWF) etter salg. Screenshot av kvittering lastes opp i denne tråden etter at handel er gjennomført.

Kjøpte dette sammen med to andre trykk av Ayobola etter tips i lanseringstråden. Dessverre ankom dette skadet (se bilder) - det har nok ligget og “dunket” mot begge endene i tuben uten god nok beskyttelse under transport.

Skadene er ikke store, gjelder kun papiret (ingen skader på selve trykket/trykkflaten) og ble mye bedre etter at jeg flatet det ut. Det kan også rammes vekk da det kun gjelder yttersidene på papiret (jeg vil ramme inn flytende). Ayobola sender meg en erstatning, så vi ble enige om å auksjonere det bort og gi salgssummen til veldedighet i stedet for at det blir liggende i en mappe og støve ned.

En fin artikkel om Ayobola her. Hun lager fantastiske verk med strimler av papir, bånd, stoff mm.

Kunstner: Ayobola Kekere-Ekun
Kunstverk: Memory Bank Error I
Størrelse: 61 x 61 cm
Utgitt: Mars 2020
Opplag: 7/20
Signert og nummerert av kunstner: Ja
Medium: Archival pigment print on acid-free Ilford Galerie Fine Art Textured Silk paper 270gsm
Tilstand: Små skader helt ytterst på høyre og venstre side på papiret. Ingen skader på selve trykket. Skadene har som nevnt blitt mye bedre etter å ha flatet ut trykket.
Kjøpsbevis/COA: COA og kvittering om ønskelig
Startpris: 0 kr
Budøkning: 50 kr
Sniper: 5 min sniper - siste bud må stå i 5 minutter før auksjonen avsluttes.
Betaling: Vipps
Auksjon avsluttes: Torsdag 15. april kl. 22.00.
Overlevering, ev. frakt: Holder til i Oslo. Kan ev. sendes godt beskyttet i tube for kjøpers regning. Fraktkost betales av kjøper før sending.
Veldedig formål: Pengene vil gå uavkortet til WWF.

Bilder:

Sliter med å få frem skadene skikkelig på bildene av trykket når det er flatet ut - mye fordi det har blitt vesentlig bedre enn det så ut når jeg tok det ut av tuben.

4 Likes

100

1 Like

200kr

1 Like

500kr

1 Like

600

1 Like

700

1 Like

1000

1 Like

Takk for alle bud så langt! Minner om at auksjonen avsluttes i morgen, torsdag, kl. 22.00.

Legger ved noen bilder jeg fant på IG av innrammede originaler, så får man dannet seg et inntrykk av hvordan det kan se ut innrammet. Man mister selvsagt en god del av tredimensjonaliteten med tanke på hvordan verkene hennes lages, men trykkene har absolutt ikke “mistet” dette uttrykket helt.

1100

2 Likes

Auksjon avsluttes 22.00 i kveld, torsdag :slight_smile:

Rett under 1 time igjen :v:

1200

1 Like

1250

1 Like

1300

1 Like

1350🙂

1 Like

1400

1 Like

1500

1 Like

1550

2 Likes

Vinnende bud om det står til 22:12 :slight_smile:

1600

1 Like