Vurderer å kjøpe Børge Bredenbekk

Vurderer å kjøpe disse to av Børge bredenbekk
Astronaut II og Deep Sea :heart:


7 Likes

Noen tanker her? Usikker på trykket på den øverste (DGA eller hva det er) men mener dykker bilde er DGA (foretrekker egentlig silketrykk). Noen som kan mer om kunstneren og disse trykk? Printes mye av den første som jeg forstår

4 Likes

Astronaut II er silketrykk mens Deep Sea er DGA. Om du liker bildene og ønsker å se dem oppe på veggen din så er det vel ingenting å lure på?

Grunnen til at flere er lunkne til DGA her inne handler slik jeg forstår det mer om at det er en veldig «enkel måte» å lage en kopi av originale verk på. Å ta et bilde av originalen, for så å legge bildet inn i en datamaskin, redigere litt og printe ut på farge-printer(en forenklet forklaring). Til slutt kan kunstneren signere og nummerere nederst i hjørnene på hvert eksemplar.

Det krever en del mer håndverk å lage et silketrykk. Først og fremst mer utstyr, men også tid. Fargene må legges lagvis. Og malingen må tørke mellom hvert «strøk».

Bredenbekk har mange fine motiver, jeg setter mest pris på de små motivene han har langs kysten(som han har printet selv).

3 Likes

Tusen hjertelig takk @tagmed for din kommentar! Jeg er helt enig i det du skriver om DGA (som folk her inne også mener). Jeg hadde håpt på at den Deep sea var silke :pleading_face::pensive: da hadde jeg kjøpt den med en gang… :pray:
Astronaut II har han hatt i trykk 3-4 ganger tidligere, men dette skal visst være den siste…

2 Likes

Han har mye kult, liker veldig godt tretrykkene hans

9 Likes

Du får si ifra om du tenker å la denne gå i fremtiden :relaxed:

Really dedicated and talented artist, growing into an absolute master of his craft. One to watch for sure.

8 Likes

Yes! :smiling_face_with_three_hearts::pray: I agree @Reed_Projects . I bought 3 really nice one’s today! So excited and happy - they are so beautiful (birthday+Christmas present for me and for my love).

4 Likes

Agreed!

Men @Techsalsa - hva med å heller kjøpe noen av disse kulltegningene? De er ferdig innramma, så du slipper den utgiften. I tillegg er de originaler, så du slipper å bry deg om alle spørsmål rundt opplag+at det er mer stas.
Jeg liker best kirkekoret med skrik-referansen.

4 Likes


Liker han godt, kjøpte denne originale penn/kulltegningen for en stund siden:)

6 Likes

Åja. Så nå at du allerede har kjøpt :slight_smile:
Hva ble det?

3 Likes

Digger tips og tanker!! Tusen hjertelig takk :pray: Er ikke siste gang jeg kjøper noe! @Chrstr
Det ble Astronaut ll, Deep sea og The navigator :hugs:
En av dem er PA (litt ekstra stas syns jeg). Kjøpt direkte fra kunstneren selv.

Men liker orginal utrolig godt, de du sendte var urolig flotte :slight_smile:

3 Likes

@Oyvfro den var fin!!

2 Likes

Tusen takk!

1 Like

Hei. Takker for interessen :slight_smile: bare for å forklare ang DGA så er feks deep sea tegnet invertert for så å bli «fremkalt» på data og trykket, så skal være fullverdig grafikk og ikke bare en reproduksjon av originalen! DGA er optisk aller beste gjengivelse av tegninger men har nå og begynt med photopolymer etsing som og er veldig god gjengivelse! Ellers er originaler på papir seff d kuleste ja og grafikken ellers er jo i andre teknikker. Bare å kontakte meg om noen spørsmål :slight_smile:

19 Likes

Takk @Borge_Bredenbekk :pray::blush: Du er helt fantastisk flink!!!:man_artist::art::paintbrush:

2 Likes

Takk for link! Og takk til @Techsalsa for å dra han opp her.
Har nå bestilt meg en flott kulltegning.
Dette er grunnen til at jeg digger KV! Hadde aldri funnet Børge om ikke! :smiley:

4 Likes

@Argusar Utrolig kult!! :pray::hugs: Jeg fant ikke de tegningene enkelt på nettsiden, så var veldig fint at vi fikk en link her i tråden. Er jo bare så flott! Digger dette forumet, takk alle dere som er så aktive. Setter stor pris på dere :blush:
Gleder meg til jeg mottar mine prints!! Skal laste de opp her til dere som vil se :heart_eyes:

4 Likes

Great to see artists joining the community !

8 Likes

Tegningene gikk visst akkurat opp i pris…