Dårlig erfaring med Fineart i Oslo

12 posts were split to a new topic: Rimeligere å ramme inn selv?

I lys av hele denne tråden:

Kanskje man skulle begynt å ha med mer info om innramminga (hvor, hvordan og eventuelt kostnad) når man poster i «Nye kunstkjøp» eller «Kunst hjemme. Hva ser du på NÅ»?
Gjerne i tillegg til navn på verk og kunstner.

10 Likes

God ide! Veldig vagt og uhåndterlig å sammenligne «pris» på forskjelle rammemakere.

1 Like

Hei! Velger og oppdagere denne tråden da Louis Masai bilde begynte å bølge seg og så ikke veldig bra ut. Dro innom for å få en rammemakker til å fikse dette, men skulle kanskje bare latt det være! Men det så jo ikke bra ut lengre. Jeg velger å advare dere alle og ikke la hvem som helst ramme inn bildene deres. Her frykter jeg at jeg mistet ett bilde for alltid dessverre. Det var så og si limt fast hele veien rundt.

7 Likes

Ikke for å kritisere men her ser det vell ut som om den som har prøvd skille bildet fra bakplaten heller ikke helt vet hva de holder på med?

Så det sånn ut? Samme rammemaker

Hvorfor tok du ikke kompensasjonen du ble tilbudt og evt kjøpte nytt? Det var vel allerde «ødelagt» den gang?

Fikk ingen kompensasjon på bilde :slight_smile:

Slit det så ut ja, men ser ut som du har flere festepunkt og ikke hele veien

Kan kanskje se sånn ut på bildene, men er svært uenig. Her er det dem som rammet inn som ødela bilde, er veldig sikker på ingen kunne ha reddet det her. Bare å holde seg unna også får vi se hva dem sier angående dette bilde

1 Like

Slik jeg forstår dette, og ser jo slik ut har de ødelagt bildet. Leit og tungvindt at det av og til kan bli slik, men da må man kreve erstatning for verdi av kunstverket.

2 sekund fra chatgpt så har du et utgangspunkt:

Selvfølgelig, her er et forslag til en e-post du kan sende til FineArt i Oslo for å kreve erstatning for det ødelagte kunstverket:

Til: FineArt Oslo

Emne: Krav om erstatning for ødelagt kunstverk ved innramming

Hei,

Jeg skriver til dere i forbindelse med en feil som ble gjort av deres rammeverksted under innramming av et kunstverk jeg nylig kjøpte og leverte til dere for innramming. Dessverre oppdaget jeg at kunstverket ble ødelagt i prosessen.

Ifølge kjøpsloven § 34 har en kjøper rett til erstatning dersom selgeren (eller tjenesteyteren) har forårsaket skade på kjøpers eiendom ved uforsvarlig behandling. Jeg mener at det er rimelig å kreve erstatning for verdien av kunstverket, som nå er skadet på grunn av feil fra deres side.

Jeg ber derfor om at dere dekker kostnaden for kunstverket samt eventuelle utgifter knyttet til innrammingstjenesten. Vennligst bekreft mottak av denne e-posten og informer meg om hvordan vi kan gå videre med dette kravet.

For å sikre en rask behandling av saken, vennligst kontakt meg så snart som mulig.

Med vennlig hilsen,

[Ditt navn]
[Din adresse]
[Din e-postadresse]
[Telefonnummer]

Håper dette hjelper deg med å fremme ditt krav om erstatning. Hvis du har behov for ytterligere justeringer eller tilpasninger, er det bare å gi beskjed!

3 Likes

Tusen takk! Skal ta kontakt ved behov.

1 Like

Hehe chatgpt som skrev meldingen her altså så jeg har ikke gjort stort;)

1 Like

Takk for deling av erfaringer! Settes pris på.:heart_hands: Kommer til å holde meg langt unna dem!

1 Like

Takk for at du deler og advarer andre mot Fineart Oslo.

Det er den dårligste jobben jeg har sett. De har bare limt hele trykket til bakpappen?!? Det er helt sykt. Krev full erstatning.

Print skal festes med to små hengsler i topphjørnene, med syrefri tape. Fant denne siden som forklarer hvordan ordentlige rammemakere gjør det.

https://www.framedestination.com/blog/resources/art-hinging-tape

1 Like

2 Likes

Denne kampen må du bare ta:

Det er jo ansatte i Fineart på dette forumet som burde kunne bistå deg også (hint hint) :slight_smile:

3 Likes

Hehe ja, er vel noen fra Fineart her :grinning:

Men skal også nevnes i denne tråden at det ikke er Fineart selv som har rammet det inn, men dem har videresendt det til sin trofaste rammemakker. Men Fineart står ansvarlig for det så lenge jeg har levert til dem. Jeg har hørt dem har brukt en annen rammemakker på utstillinger i det siste som er kjempe bra! Men her kan jo en fra Fineart selv bekrefte dette om dem vil eller avkrefte. Dette bilde var det Interart som rammet inn for Fineart fikk jeg beskjed om.

1 Like

Fineart må ordne opp ift deg ja, så får de ta kampen med sine rammemakerne og evt kreve erstatning derfra. Hva hva sier Fineart når du snakker med dem? Skulle tro dette var en enkel til å ordne opp i.

1 Like