Dårlige kjøp-tråden :)

I japan så får man kanskje den summen? Så helt på bærtur er han vel ikke :blush:

2 Likes

For lerretet? Det gjør han ikke.

1 Like

Det er helt ok å gjøre en flipp på 2. håndsmarkedet. Auksjonen var åpen for alle og en fair handel, men jeg tror han har feilberegnet investeringen sin litt…

11 Likes

Han fikk den til en ganske god pris da. Ikke at jeg mener det forsvarer prisen han nå prøver å selge den for… :smiley:

3 Likes

Enig, det var den eneste jeg muligens var litt interessert i på auksjonen og tenkte at den kanskje ble litt for dyr antakelig. Glemte innspurten på auksjonen og ble lang i maska når jeg så prisen den gikk for… med det sagt så er prisen han har satt her i Norge, altfor høy. Et godt salg tenker jeg 75k kanskje max, derimot på en riktig auksjon i Japan kanskje man får tilsvarende det han forlanger? @johnj vet mye mer enn meg om dette :blush:

2 Likes

Usolgt i første runde til 45K, og et bud på utrop i runde 2. Er ikke akkurat kniving om dette motivet. Glansdagene da man kunne få 60+ for et Dolk lerret på finn.no har nok vært over i mange år. Men man kan jo håpe det endrer seg…

3 Likes

Det har nok mye med motivet å gjøre her. Passer ikke akkurat i et familiehjem denne.

5 Likes

Det har jeg også tenkt på Chuey. Jeg hadde trodd denne skulle gå for rundt 50k… derfor lot jeg den bare gå i glemmeboken. Det kan jeg angre på nå :smiley:

Hvorfor ikke legge inn et bud på minstepris om du er villig til å betale det?

2 Likes

Tenker motivet er for stort for japanske vegger. Og japanske kjøpere visste nok om lerretet antar jeg. Jeg tror dette er et 50k lerret, på lik linje med mange ukjent motiver som har blitt omsatt i den området.

@Gateprofeten : tror nok motivene av litt mer populære motiv går for 80k-95k.

5 Likes

Personlig så synes jeg dette er et av hans dårligste motiv hvis målet er å samle og ha på veggen. Noe fungerer konseptuelt og noe fungerer bra ute på en vegg, men som noe man skal ha hjemme og se på hver eneste dag er dette en miss. Hvem vil ha noe på veggen som minner en på om selvmord selv om det er gjort i en metaforisk setting? Jeg tror kjøpegruppen til dette motivet er særdeles smalt og det gjør selvfølgelig noe med prisen og investeringspotensialet. Av samme grunn tror jeg ikke man kan lese noe spesielt ut av den generelle interesse for Dolk av dette motivet.

Jeg vet at det er folk her inne som mener at det er et sterkt motiv og det kan godt være det helt kunstnerisk sett, men som investeringsobjekt er det et av hans dårligste.

IMO.

20 Likes

Samboeren min var enig med deg @azidops

1 Like

Hva sier menigheten ?? 100.000,- noks

2 Likes

Ble lansert for 3 måneder siden for en pris på 4k.
.

Pøbel er flink, men 30k for denne tar kaka .

3 Likes

Kan umulig være seriøst? 8K?

3 Likes

Vanskelig for å tro at selger får det, kan kjøpes på kontinentet for 100€

3 Likes
3 Likes
4 Likes

Ihvertfall når du får samme i Norge mye billigere

3 Likes