Guttestreker-tråd

Hei,

Tenkte vi burde ha en egen guttestreker tråd hvor de kan diskuteres. Fant ingen egen tråd for de.

Kort bio klipt fra Fineart:

Guttestreker fokuserer på å lage filosofiske bilder, basert på vitenskap. De tegner metaforer som vanlige folk kan forstå, for å formidle deres budskap om menneskehetens manglende evne til å verdsette jorden og dens innbyggere.

Guttestreker består av Petter Malterud Grøndahl (f. 1989) og Christoffer Kroge Christensen (f. 1990). Selv om de har tegnet store deler av livet, trodde de aldri dette skulle bli deres yrkesvei. Det var først sent på høsten 2015 at de fant hverandre og begynte å tegne sammen. De delte en felles interesse for filosofi og vitenskap og ønsket å lage bilder som reflekterte deres meninger om verden og menneskene som bor på den. Siden den gang har de åpnet eget galleri og print studio på St. Hanshaugen og blitt et kjent navn i hovedstaden.

Helt uten kunstutdannelse har de skapt sin egen strek og tilnærming til kunst, ulik de fleste andre. Deres lekne strek og fargerike palett står i sterk kontrast til de dystopiske budskapene bildene deres formidler.

Hvert bilde forteller en historie med et filosofisk eller politisk budskap, der hver detalj i bildet symboliserer et argument som underbygger budskapet i bildet. Guttene har mye på hjertet, noe som ofte resulterer i detaljerte verker som kan ta opp mot seks måneder å gjennomføre.

Video hvor de beskriver kunsten sin:



8 Likes

COA på plass fra guttestreker! :heart_eyes:

4 Likes

Fantastisk :heart_eyes:

5 Likes

Selger en Guttestreker Original

2 Likes

Er det bare jeg som reagerer på at ett DGA trykk omtales som en «original»?
No hard feelings til selger.

9 Likes

Kan si meg enig :slight_smile: Vil ikke anse Martin Whatson Beyond The wall 1/1 som en orginal heller. Er ganske mange av dem :man_shrugging:t3:

4 Likes

At det ikke er en orginal 1/1 er ingen tvil om.

4 Likes

Overhodet ingen original.

3 Likes

:blush::+1:

1 Like

Ulike definisjoner, respekterer det dere kommer med. Likevel one of a kind, finner ikke et lignende eksemplar i de fargene og størrelsen.

4 Likes

Tips Bruk heller unik eller “one of a kind” istedenfor orginal.

4 Likes

Helt klart unik og one of a kind👍 fremstår bare noe useriøst når det står i din bio at du er kunstsamler og driver med salg av kunst, når ett DGA trykk blir omtalt som original.

6 Likes

føler meg old school men har ikke et eneste alu trykk og ikke planer om det i framtiden heller, går bare for «vanlig» kunst på papir

4 Likes

Jeg er interessert i å kjøpe The Seventh Master of the Hills & House. DM om du har en til salgs :clap::smiling_face_with_three_hearts:

2 Likes

Kjøpte meg nettopp ett trykk 1/15



Og ett original

23 Likes

Gratulerer, hva ligger originalene på ?

1 Like

3 Likes

Hei

Prisen varierer på størrelsene på bildene mener jeg. Ligger vell i fra 90000kr om jeg ikke tar feil🫣

4 Likes

Har en original av Trollmannen fra Kos som jeg vurderer å selge. Rop ut om noen er interessert!

1 Like

Noen av dere som har kjøpt originale verk den siste tiden som har noen oversikt over priser?

2 Likes