da får vi bare være enige om å være uenige der for jeg synes ikke produksjonen er høy
Produksjonen er kanskje ikke høy om du sammenlikner med Pushwagner sine siste år, men er det noe han fikk kritikk for, er det nettopp høy produksjon. Guttestreker er en veldig ung kunstnerduo, kort fartstid, primært norsk marked. Hvis man sammenlikner med andre kunstnere i samme posisjon, har de høy produksjon (av edisjoner) og høye priser. Jeg føler de har havnet litt i samme felle som Nikolai Torgersen, hvor de hengir seg hypen og prøver å få mest mulig ut av den på kort tid. Jeg tror ikke det er en bærekraftig modell.
Altfor høy produksjon og til dels for høye priser ut fra sine kanaler. Veldig glad jeg ikke føler noe trekning mot den masete kunsten dems. Godt vi har personlige meninger om det meste og gøy at dem lykkes.
Jeg er en av de som like guttestreker veldig godt, men er også litt bekymret for den høye produksjonen deres og “overdrevent” fokus på det kommersielle og ønsket om å tjene mest mest mulig fort.
Bildene er både hits or misses for min del. Elsker noen og ikke så glad i andre. Kanskje det er derfor enkelte blir utsolgt «umiddelbart» og andre forblir «usolgt»?
Kan noen gi priseksempler? Det blir jo slengt ut alt fra 10 - 80 kr.
Står her.
Har registrert at etterspørsel på Bluebird har vært enorm, helt utsolgt som du nevner! Vurderer selv å gå til innkjøp av Bluebird Big, den har ett opplag på 20 stk. LItt mer nøytrale farger, men stort og flott bilde
Prisene varierer veldig på de ulike verkene. Er nok derfor du opplever å høre forskjellige priser.
Grunnen til store variasjoner på pris skyldes størrelse, teknikk og antall trykk. Det vi kjøpte var et veldig stort trykk på kun 15 stk. «Bomba» som de kaller det. Prisen er ca 30k, og da uten ramme. Vi kjøpte det innrammet (m/kunstglass).
På utstillingen var det også verk nede i 7000-8000 kr, men de var betydelig mindre trykk. Mulig det var verk til lavere pris… men det husker jeg ikke.
De har noen av den store versjonen (ed. 15) til salgs hos Gategalleriet.
Var på utstillingen nå i helgen, mye fint. Kunne spesielt tenkt meg denne her.
Men, maleriene de hadde der var utrolig kjipe syntes jeg.
Var en ny tur innom i dag. Tenkte det var greit å stikke innom på et litt roligere tidspunkt. Det var det verdt for det er helt vanvittig hvor mye detaljer det er i de bildene.
Lå ikke merke til denne artige detaljen før i dag
Ja veldig mye fint på utstillingen, gikk på en “bombe” smell som @gnageren
Maleriene er artige, men i forhold til alt det andre som stilles ut kommer de svært kort spør du meg. Disse hadde egnet seg bedre i et annet marked.
Hva mener du med at maleriene kommer til kort?
Hvordan ser maleriene ut?
Han mener vel at maleriene ikke er fine nok i forhold til det andre arbeidet de har gjort. Frintolkning der altså.
Takk, du kom meg i forkjøpet. Ja jeg syntes de virker “kjedelige” i forhold til trykkene.
Jeg tenker mer markedsmessig. Disse hadde nok solgt bedre dersom de hadde vært i en egen utstilling eller vært markedsført på en annen måte. Men kunst er som sagt veldig individuelt, det kan hende noen syntes trykkene er “kjedelige” og at maleriene er det som er “verdt” noe.
Flere av maleriene er også overpriset syntes nå jeg:)
Hva ligger originalverkene på i pris?
Varierer veldig, men fra ca 20k til 200k ish. Den til 200k er helt hinsides;
Detaljnivået her er vanvittig. De har brukt et par år på å lage den. Enkelte detaljer er så smått at en kan lure på hvordan de har klart det. Mye blyantspissing mente madammen…
Bilde rettferdiggjør ikke verket… denne bør man se fysisk…
Motivene/stilen minner litt om kulissene til Will E. Coyote og Road Runner (Looney Tunes)
Er det bare meg, eller har Finn-aktiviteten på Guttestreker gått opp veldig etter at denne tråden tok av?
Antar at den økte aktiviteten både på forumet og Finn er på grunn av deres pågående soloutstilling. Gjelder å smi mens jernet er varmt (ref salg på Finn.no)