Den ble levert hos galleriet på Onsdag Så den er vel snart på vei
Helt overlegent. Jeg gleder meg skikkelig!
Håper du blir fornøyd
Cool
Var inne på hjemmesiden hans. Synes det er Banksy vibber over stilen. Liker det.
Blir release på silketrykk av Monkey Business den 19 Mars kl 12:00 hos KA galleriet , Gategalleriet , Frame it og min egen hjemmeside hammer-art.no
På tide å opprette ny tråd nå @HammER enn nybegynner
Blir spennende å følge med veien videre!
Takk Har jo ikke veldig lang fartstid i gamet, men kunne kanskje fått vekk den nybegynner greia i tråden etterhvert
Men liker jo denne tråden ganske godt , vil jo si at det er denne tråden som har ført meg der jeg er idag
Blir spennende å se hvordan det går med lansering av trykket MB.
Ja blir spennende å se Håper no det blir litt trøkk på lanseringsdagen
Ok. Nå blir det vel kok her, og du må ikke ta det personlig @HammER, jeg liker mye av det du lager Men jeg skjønner ikke dette Monkey Business-bildet, som da skal lanseres som trykk i morgen. Jeg har sett og sett på det, men forstår nada. Hvem er apen? Hvorfor vil man ha disse fyrene på veggen? Finnes det en forklaring/historie bak bildet? Hva er det dere andre synes er så rått (for å bruke et KV-uttrykk) med det? Jeg trenger å bli opplyst.
Uansett. Ønsker deg lykke til med releasen i morgen!
Blir ikke apen et verktøy for å forsterke budskapet. Bilde hadde kanskje ikke trengt apen siden det bærer navnet monkey business, men det forsterker jo budskapet med at han står der.
- (US, slang) Wasting time, or effort, on some foolish project.
- An activity that is considered silly, or stupid, or time-wasting.
- (idiomatic) An activity that may be considered illegal, questionable, or a vice, but not felonious.
4.Do your homework and forget about all this monkey business.*
Hvorfor vil jeg ha verket? Det symboliserer mye av verdensbilde mtp noen verdensledere som er fullstendig kokko. Tiden vi står i. For meg stemmer det med tiden. Jeg liker også det visuelle utrykket. Ingen ballonger, rosa hjerter og barn som hopper i en dam. Utrykket står mer i stil med det jeg forbinder med gatekunst. Alt dette blir personlig synsing. Og det var vel det du spurte etter :). Men det betyr ikke at jeg har noe fasit. Om verket ikke appelerer til deg så er det vel ikke heller noe interessant for din del?
Nope, bildet er ikke interessant for meg i det hele tatt, men jeg kan likevel være interessert i å høre hvorfor andre synes det er interessant. Det må jo være litt av målet med et kunstforum, tenker jeg. Av og til tar enkelte ting her inne helt av uten at jeg skjønner noe som helst, og da vil jeg gjerne høre hva det er jeg eventuelt går glipp av. Nå har jeg fått dine syn på bildet, og synes det var interessant. Takk takk.
I dag skulle jeg gjerne også hatt Erna sitt tryne stikkende inn fra sidelinjen med to spisepinner og sushi i venstrehånden på det bildet også… hadde vært passende mtp monkey business…
@Bakart Og så klart det må være rom for å spørre!
MB er guttastemning bilde. Det er humor, ironi og samfunnskritikk på internasjonalt nivå. Det er for gutta som liker å snakke politikk og verden, og drekka øl. Det er for gutta som ser Urix for å være opplyst.
Det drar linjene fra Banksy. Både i stil og innhold. Det scorer null på «konefaktor». Det er ikke bildet for stua om du har femi partner, uansett kjønn.
Vi kjenner med en gang igjen de fire, nåværende og tidligere, statslederene. Vi vet at de ikke er sterke tilhengere av et opplyst demokrati og demokratiske verdier. Vi har sett de på Urix og utenlandske nettsteder vi følger.
Spørsmålet er, hva gjør en ape kledd som statsleder der? Apen er et nytt og ukjent element, som ikke passer inn med gjengen.
De lite demokratiske sakene de fire statslederne kjører blir i MB ironisert over som apestreker, Selvsagt er det mye mer alvorlig enn apestreker, det de gjør i den virkeige verden. Det har konsekvenser og mennesker dør som følge.
Her blir det karakterisert som monkey business og de blir satt i ape-kategorien. Stor humor! Ironi med snert!
Dette er selvsagt min tolkning eller forståelse. Kall det gjerne opplevelse av Monkey Business. Selvsagt er den subjektiv. Jeg likte bildet umiddelbart og dro linkene over på mikrosekunder.
Andre vil like sukkersøte og konefaktorhøye bilder av et par med munnbind som nusser på babyblå bakgrunn. Eller en varm hyllest til det eksisterende norske regimet, der helseministeren løfter en sykepleier a la chich flicken Dirty Dancing. Også den med skyhøy konefaktor approval. Det er selvsagt lett å få de godkjent hjemme av femipartneren.
Sånn er vi forskjellige og prefererer ulikt.
Personlig er guttastemning og øl greia.
«Laugh now, but one day we´ll be in charge»
Haha. Den beste forklaringen! Og for en som synes guttastemning er noe av det dummeste som finnes, fikk jeg jammen meg forklaringen på hvorfor jeg ikke liker det også. Nydelig. Takk!
This is what we call guttastemning here in Norway
Ser gategalleriet sier trykket er utsolgt. Veldig moro