Hva synes folket om Pushwagner?

Jeg elsker Pushwagner. Jeg er overbevist om at han kommer til å bli sett på som en av Norges fremste kunstnere gjennom tidene om 50 år. Han er den moderne versjonen av Munch - han er Ola Nordmanns Warhol. Han er elsket av alle lag av folket og kunsten hans har så stor bredde.

Når det gjelder kritikken fra anmelderen som gir terningkast 2, så ser jeg ikke helt kritikken. Det vil si: Jeg klarer ikke engang å forstå hva han klager på. Klager han på at Pushwagner nå bruker DGA - og at bildene er “digitalisert, fargelagt og manipulert ved hjelp av avanserte billedprogrammer”. Er det bakgrunnen for terningkast 2? Isåfall er det jo en anmelder med en personlig agenda mot digitalisert kunst - og således en helt verdiløs anmeldelse.

Tvert i mot syntes jeg det bare illustrerer styrken i Pushwagners kunst; mye av den ble laget på en tid da datamaskiner ikke fantes, men uttrykket står seg, blir kanskje til og med styrket, i møte med teknologien.

Kunsten hans er inspirerende, uttrykksfull og tankevekkende. Den gjør alt kunsten skal: den utfordrer betrakteren og lar deg skape din egen oppfattelse av verket.

Det eneste jeg er “trist” for, er at utlandet ikke har omfavnet Pushwagner i samme grad som nordmenn. Hvis han får et internasjonalt gjennombrudd, så tipper jeg prisene vil 2-3x seg, om ikke mer (mye av kunsten hans er jo allerede ganske dyr).

4 Likes

Veldig bra skrevet :wink:

Jeg så Pushwagner i det han kom ut av en limo på Torgallmenningen med et wiskyglass i hånden for noen uker siden. Han styrtet whiskyen, knuste glasset i bakken og gikk inn på utestedet Metro. Rockestjerne! Mannen er 75 år…

7 Likes

Pushwagner - Smoking gun

Er det laget i MS Paint?

1 Like

haha, for en legende!

2 Likes

Noen som vet hva utsalgsprisen på «kunstnernes hus» var?

Gikk vel fra 19 000, til 23 000 til 25 000 før den ble utsolgt fra pushwagner.no. Den til 39 990 på finn.no er temmelig overpriset i mine øyne.

2 Likes

Har forståelse for pris og etterspørsel, men det er drøyt hvor prisene øker fra galleri. Ser på Jazz nå, gått fra 12.000, 15.000, 18.000 til 23.000 på under 2mndr… mao snart utsolgt sikkert…

1 Like

Ja, ser det er en god del av verkene på pushwagner.no som har steget betraktelig i pris nå. Kanskje det kommer et tilskudd av nye motiver når ting blir borte :slight_smile:

Tsja… ca 20 forskjellig trykk i 2015, så kan vell forvente det samme i 2016?

Smoking gun har endelig fått en prisøkning… En generell prisøkning på nesten samtlige prints, kan vell tyde på at det skjer noe som ikke er offentlig enda?.. konspirasjonsteorier? Møtet med hu dama gikk i boks? :slight_smile:

1 Like

Slapp helt av. Skjer ikke noe annet enn at de hever prisene etterhvert som printene selges ut. Helt vanlig praksis i bransjen.

Thank you for pointing out the obvious mr bransjeexpert :cactus::wink:

2 Likes

Jepp, som @Ronny sier har Fineart/Pushwagner.no har alltid økt prisene ift. antall trykk solgt.

Fineart gjør dette for øvrig med alle andre kunstnere også…

Jeg vurderer et Movement II trykk. Er det noen som har dette på veggen og vil dele et bilde?

Jeg tar gjerne i mot tilbud om noen i Bergensområdet har ett de vil selge

Sett denne?

http://www.artandculture.no/wp-content/uploads/2015/08/Galleri-Pushwagner-Terje-Brofoss-The-Movement-II-2160x1440.jpg

Hva hadde folk gått for?

En stk original:
https://www.blomqvist.no/nettauksjon/nettobjekt/AL/Maleri/319114

Eller en stk. Manhatten, en stk. Night Life, en stk. Fake News og en stk. Zippo?

Hadde jeg hatt penger og interesse hadde jeg valgt en småslitt original :slight_smile:

Alltid likt Manhatten, så det må bli den.

Jeg så på den hos Blomquist i går. Jeg syntes det var et elendig utført kunstverk. Det var rett og slett stygt å se i virkeligheten.

Nå skal det sies at jeg ikke er fan av push i det hele tatt, men jeg har iallfall sett bedre utført kunst andre steder…