Hva ville dere investert i?

Jeg har en Buekorpsgutt hengende, kjøpt aaaaltfor dyrt for 2-3 år siden… :slight_smile: Men, så lenge det skal bli på veggen, så får det bare være!

1 Like

Hvor?

Hang til de prisen hos Vault med utstillingen deres.

Det stemmer nok ikke.

1 Like

Det var jo gode nyheter for deg!

Var sikkert trykket som kostet 85k på galleriet :wink:

1 Like

Nei. 1/3 eller 1/6 lerret. Isåfall priset de den feil der. Lappen var nå 85’, men om det var inkludert kunstavgiften eller ikke husker jeg ikke.

1/6 hang med prislapp på 85k for ikke lenge siden, 1-2mnd.

1 Like

Man skal ikke undervurdere ærkebergenseres kjærlighet til bauekorpsene

4 Likes

@Bakart Nå har du anledning til å få kloa i en Pøbel som er av den sjeldne sorten. Ja du som lurte på hvordan folk fikk fatt i de ulike motivene.

@Jvkristensen
Jeg hadde med 50k-150k vurdert denne;

:slight_smile:

Jeg lurer på hvordan man får tak i dem i utgangspunktet. Jeg vet at man får tak i dem på finn og gallerier.

Einarsson har Norges kanskje smaleste samler/kjøpergruppe. Vil ikke det hindre en god verdiutvikling?

Ville investert i Pejac. Ligger en meget bra priset Meadow på veggen her for tiden mener jeg - som kanskje er Pejacs beste trykk.

PS! Jeg hverken eier en Meadow eller kjenner selger.

2 Likes

Mulig han har Norges smaleste samler/kjøpergruppe, men har ikke klart å oppdrive noe annet enn prints. Om du er heldig å får man kanskje tak i noe medioker fra nilsstaerk eller standard, men har ikke sett noe fra Einarsson bortsett fra astrupfer… Jeg har vært på utkikk en stund, og en stor minimalistisk verk fra gardar hadde vært optimus prime for min del… men ofrer halve samlingen for en vegg… :thinking::thinking::thinking: En utstilling i europa/scandinavia/astrup, så kommer nok prisene til å blomstre av seg selv om 3-6år…

Enig, ser at street art og urban contemporary har hopet seg opp de siste månedene på Finn og at dette uttrykket dominerer kunst-området på Finn i antall annonser i langt større grad enn tidligere. MW-canvaser på 30’-tallet og Dolk til 50’-70’ er åpenbart ikke salgbart. Årsak: for liten kjøpergruppe, og de potensielle kjøperne har selv verk se ønsker å selge før eventuelle nyanskaffelser i annenhåndsmarkedet. Løsning: stikk fingern i jorda og sett prisen slik at bildene blir solgt!

2 Likes

Bemerkelsesverdig hvordan Whatson lerreter til 50.000 ikke selges i Norge, mens i Japan får jeg solgt det samme for over det dobbelte i rekordfart!

1,620,000 Japanske Yen = 118,000 NOK

9 Likes

Siste Whatson utstilling i LA solgte vell også mange canvas i samme størrelse med priser på 100.000 +

Helt naturlig. Tilbud og etterspørsel. Prissensitivitet. Betalingsvilje og -evne.

Det Japanske markedet er forskjellig fra det norske, noe ditt poeng bekrefter.

Da har japanerne mye å glede seg over på Finn: ser at MW Exploding Head siden sist er satt ned fra 35’ til 30’, samt at to MW/Snik colab er lagt ut av samme Vestfold-flipper til godt under galleripris…

Godt poeng! Det finnes ikke ett kunstmarked, men haugevis :smiley:

1 Like

Tesla-aksjen stuper - Er nå tilbake på 2014-nivå.

Fortsatt død for deg @Norpimp :wink:

Fra spøk til alvor: Håper selskapet klarer seg, liker produktene deres godt (Bare synd de taper penger på dem)! :blush:

1 Like