📌 Hvordan pakke et trykk

Fra meg - til alle dere:

Steg for steg guide til å pakke og sende et trykk :slight_smile:

Shipping instructions - Rev1_Watermark.pdf (581,0 KB)

God helg!

25 Likes

Som jeg selv skulle gjort det :slight_smile:

Mange glemmer nettopp det å forsegle rullen + ha luft mellom printrullen ig innsiden av tuben

Bra jobb :raised_hands::raised_hands:

1 Like

Takk.
Har kjørt gjennom et par ganger og prøvd å gjøre den forklarlig for de som aldri har gjort dette før heller.

Tryggere for alle parter ved en handel :slight_smile:

1 Like

God manual! Dette burde alle som skal sende trykk vite.

Jeg vil også legge til at jeg aldri bruker tuber med mindre diameter enn 10 cm. Rulles trykket for stramt kan også dette skade bildet. Ved ekstra store print går jeg også opp i størrelse.

Aldri pakk et trykk i bare silkepapir, det er for skjørt.

3 Likes

Stemmer i for innlegg og kommentarer👍

1 Like

Veldig godt poeng. Skal få det inn i Rev2.0 :blush:
Minst 10cm diameter og 4mm veggtykkelse, gjerne 15cm og 6mm (ala Graffitiprints tuber)

Bra initiativ! Jeg gjør mye likt, men jeg bruker lengden på røret minus dybden på ende lokkene når jeg klipper til brunpapiret. Da slipper du å brette eller fylle med endene bobleplast. Trykket sittet som støpt👌🏻

2 Likes

Super guide Shagga!

1 Like

Meget god guide, men lurer på en ting.

Hvorfor blir ikke flere trykk sendt «flatt»

Fikk et trykk fra over dammen i dag som ble levert flatt, og må jo si det er genialt og slippe å ligge det i press.

3 Likes

Det er nok et kost/nytte spørsmål. Det er kjappere å pakke i rull i tillegg til at det er mer lagringseffektivt. Det er muligens dyrere å sende en så stor pakke.

En annen faktor er at tuber er lettere å tilpasse til formater. Den firkanten du fikk ser skreddersydd ut og da må man kutte og tilpasse selv. Når man skal sende mange så tar dette mye tid.

Det jeg lurer på er om den pakken du fikk virker solid og uten fare for å knekke?

Trykket hadde 4 lag med papp på hver side, og var vel ca 2,5 cm tykk. Meget solid.

Et godt alternativ til tube i hvertfall :+1:

Jeg mener dette er et godt alternativ ved dyre eller uerstattelige trykk.

Evt. anbefaler jeg å “double tube” ved dyrere trykk. Et mindre rør inne i et stort beskytter mot slagskader. Trykket må selvsagt være korrekt pakket i den innerste tuben.

Betalte 200 mer for å få sendt et trykk fra UK flatt. Kommer alltid fremover til å prøve å få dette til ved fremtidige kjøp. Skjønner økonomien ved mindre billigere trykk som eksempelvis GF sender, men mener at når man nærmer seg 7-8k eller mer så er det kun flatt som gjelder.

2 Likes

Hvor kjøper du papp som kan brukes til søike pakker for å være 100% trygg når et uerstattelig verk overleveres til posten e. l.?

En ting er ekstra kostnad for å sende flatt, en annen er ekstra kostnad ved trygg pakking.
Jeg ville brukt treverk ved pakking flatt (ikke nødvendigvis kasse, men i alle fall en sandwitch), som ikke er veldig dyrt men det er betydelig mer jobb enn et rør. Ved utilstrekkelig pakking når ting sendes flatt er sannsynligheten for skade voldsomt mye større enn ved et rør. Har selv sett trykk som er pakket flatt i veldig solid papp og mange lag, bli skadet. Har heller ikke tall på hvor mange flatpakkede trykk jeg har sett med sko-avtrykk på. Dette ser man sjelden på rør.

Rør blir nok ofte lagt for seg selv, eller på toppen fordi de er ukurante i fasongen, noe som gjør at de blir mindre røft behandlet.

3 Likes