🔎 Kunstveggens detektivtrĂ„d

Hei. Vi har denne etsningen “Fra Ankertorvet” (nr.3 av 30) fra 1975. Klarer ikke helt Ă„ tyde signaturen. Noen som vet? Og eventuell verdi?

Takknemlig for all hjelp :slightly_smiling_face:

I have a painting signed by the same artist, would it be possible that it is Reidar Steinnes?

Hei, er du interessert i Ä selge «drÞmmersken»?

Kjenner noen til dette? Navn pÄ kunstner/verdi?

[grid]


[/grid]

Sett dette fĂžr? (Beklager gjenskinn i venstre hjĂžrne)

Jeg skulle gjerne visst hva kunstneren til dette flotte ullbildet heter. Noen som klarer Ă„ tyde? Takk for hjelp.


Noen som drar kjensel pÄ denne?
image

Vlek - slothing about tror jeg den heter :slightly_smiling_face:

1 Like

Øystein Pedersen ?

Dette maleriet har vÊrt i min families eie siden 50-tallet. Er det noen her som klarer Ä tyde signaturen. Lurer ogsÄ pÄ mulig sted. Har funnet maleri av Reidar Steinnes med motiv fra samme sted (Fjordlandskap m/fiskebÄter)


Min morfar hadde dette maleriet hengene i huset sitt. Lurer pÄ hvem som har laget det. Eller om det finnes noe mer informasjon om det.

Er det noen som kjenner igjen denne signaturen? Maleriet har vĂŠrt i familien i generasjoner men ingen vet hvem kunstneren er.


Hei! Vet noen om dette er en amatĂžr?

Tror at dette er Reidar Steinnes (1909-1993) fra Bergen, fÞdt i Ørsta. FÄr en god del tilslag ved sÞk pÄ internett. Her er et bilde som var til salgs pÄ Finn.no og ser ut for Ä vÊre fra samme sted som «mitt bilde» som jeg har lagt ut pÄ Kunstveggen, uten Ä fÄ noen svar.

1 Like

Tusen takk for svar!

Noen som vet hvem som kan ha malt dette og evt nĂ„r? Ser ut som det er signert med “ONEDAY”? OgsĂ„ noen tall og bokstaver pĂ„ baksiden, vet ikke om det kan hjelpe med Ă„ finne info. Det ble kjĂžpt pĂ„ en gjenbruksbutikk i Stavanger.



Hei!

Vi har letet lenge etter hvem eller hva dette kan ha av verdi?

Finner ikke kunstneren noen plass, den er avsignert av en Fritz Rudin.



Hei & takk for medlemskapet :blush: Noen som kan si noe om min arv?



Hei.
Registrerte meg her i hÄp om dere kan hjelpe meg med Ä finne verdi og informasjon rundt et kunstverk vi har liggende.

Dette ble kjÞpt inn pÄ 70-tallet. Er litt over 1m langt. Mer vet jeg ikke.

Kan minne litt om noe som henger rundt pÄ eldre kommunale bad og bygninger rundt i Oslo.

PÄ forhÄnd, takk.

1 Like

Noen som aner hvem dette er, og om det er noe av betydning? Ser ut som en radering eller etsning? Fant i boden til foreldrene mine. @Julia?

2 Likes