🔎 Kunstveggens detektivtråd

Det ser ut til å være Sven Jørgensen. Signaturen stemmer helt overens. Det jeg ikke får til å stemme er årstallet bildet er malt (1941) - da han døde i 1940🤔

1 Like

Kjenner på det samme, jeg tenker hvis noen skulle falskne et maleri så hadde man brukt riktig tid iallefall??

Dette er Gunnar Jørgensen 1884-1960

1 Like

Tusen takk, er kunstneren attraktiv på noen måte?

1 Like

Du blir nok ikke mange millionær: Fra Sola av Gunnar Jørgensen | FINN.no & https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=141181957 :wink:

3 Likes

Betaler desverre ikke porto til en kjøper engang :stuck_out_tongue:
Tusen takk for hjelp, jeg får gjemme de på loftet til tipp tipp tipp tipp oldebarna

2 Likes

Hei! Jeg ser at ditt interiørbilde fra Lakkegata er Gunnar Jørgensens verk, både foran og bak. Jeg kjenner til at Jørgensens malerier kanskje ikke er så verdifulle, noen stor investering. Han hadde en særegen stil, men jeg synes det er synd om de bare lagres på loftet… Jeg studerer og nyter noen av dem på veggen hjemme. Jeg er helt ny her inne, men vi kan gjerne snakkes…

Hei, noen som kan hjelpe med å identifisere kunstner? Evt også om dette er av noe verdi. Takk


Jeg har kjøpt et bilde i en bruktbutikk, men klarer ikke å tyde navnet på kunstneren. Kan noen hjelpe?

Hvem kan denne signaturen tilhøre?


Elling Reitan.

1 Like

Er det noen her som kjenner signaturen på dette maleriet?


Har to litografier, som jeg fikk i gave, der jeg ikke klarer å se hvem som er kunstneren. Noen som kjenner igjen bildet, stilen eller signaturen?


@Veggis Det med elefanten og det med tårnet har vært gjengangere på Fineart sin Nettauksjon, uten at jeg husker navnet på kunstneren. Du kan bla gjennom sidene og se hva du finner.

@MaWeBra På finn legges Nupen gjerne ut for 10 000+. Ville sjekket nettgalleri og sett om du/dere finner tilsvarende, evt tatt kontakt med Blomqvist.

1 Like

Noen som vet navn på kunstner bak disse?


bilde

Markus Brunetti fra Facades serien.

1 Like

Lurer på om noen vet noe om disse bildene? Verdi event?

1 Like

Noen som har formening om ca. verdi på Hama Woods Home x/51

3 Likes

Hei.
Har noen bilder her jeg har 0 peiling på og håper det er noen der som kan hjelpe meg å bli litt klokere.

Bilde 1
Bilde av 2 stk som seiler
Signert av E.H.Olsen
Er dette noe av verdi ? og har noen noe mer informasjon om bilde og kunstner

Bilde 2
2 gutter som fisker
Signert av (vanskelig å tyde men Magne Jensen ??
Er dette noe av verdi og har noen noe mer informasjon om bilde og kunstner


Bilde 1 kom ikke med i hovedposten så det kommer her

1 Like