🔎 Kunstveggens detektivtråd

Noen som kjenner igjen denne?


2 Likes

Kjell Pahr-Iversen, litografi 75x54cm.

Noen som har noe mer info om dette bildet?


Hei! Kjenner noen igjen denne signaturen?

Øverste er Ulf Valde jensen, det midterste er Trond Botnen, det nederste KAN være Håkon Bleken (se etter signatur i selve bildet nede til høyre - ofte litt vanskelig å se). Verdien på de to første er trolig lav: 1000-2000 stk, mens en mulig Bleken er verdt noen tusen mer enn dette.

1 Like

Hei. Er det noen som klarer å tyde signaturen på denne akvarellen?



Noen som vet hvilke kunstner dette er?


Boligannonsen linket her

Thomas Saenger.

5 Likes

Ahh, takk!

2 Likes

Hvem er dette? Noen som vet?

1 Like

Legg ut bilde av motivet og så er sannsynligheten høyere for at noen gjenkjenner.

1 Like

Hei! Noen som vet hvem som kan ha laget dette?


1 Like

Tja… ikke noen ekspert men ser ut som et silketrykk av kunstneren 7%_____ Sol

5 Likes

@Fingercut Den var vanskelig. Føler i farvevalg og utførelse, det kan være en kunstner som har studert ved kunstskolen i Rogaland. Er mye Terry Nilssen-Love, Pahr-Iversen og de andre lærerne der på 80 og 90 - tallet i bildet. Har på følelsen det er trykket på Tou Trykk i Stavanger.

9 Likes

Her lar jeg meg imponere av din kunnskap @Julia, skal innrømme så mye som at mitt forsøk over her var mer i retningen av ekstremt tørr humor… :smile: kudos til deg for å beholde fatningen og ta en tørrpeis som meg selv med et par innabords en slik sen lørdagskveld såpass seriøst :+1:t2: :rofl:

2 Likes

Tar alle seriøst, selv de med et par innabords. Jeg sitter her i København med siste rest av Rudolf og Nissen Julebrus - Det er få ganger jeg sitter fast og ikke klarer å plassere en samtidsgrafiker. Men får jeg noen dager i tenkeboksen finner, slår sikkert rett kunstner ned i et overarbeid hode.

11 Likes

Hei,

Noen som kjenner til dette verket og kunstner?

4 Likes

Selvportrett av fanden selv? :wink:

1 Like


Hei!
Er det noen som kan hjelpe meg å tyde en signatur eller hvem er kunsteren ? :smiling_face_with_three_hearts::see_no_evil:.

4 Likes

Kan du utdype?:blush:

3 Likes