🔎 Kunstveggens detektivtråd

Er det noen som kjenner til Arne Stømne
Og er det andre som har et eller flere bilder fra han?

Han har egentlig en spennende livs historie og hvordan han ble kunstner. Jeg kjenner kanskje denne ekstra godt da det var onkelen til min mor.

3 Likes

Hei,
Arvet noen bilder fra besteforeldre som ikke lever lengre. Noe som vet hva disse kan være verdt, og eventuelt er interessert i å kjøpe de? Kunstner og motiv burde komme frem fra bildene.






2 Likes

Kun kvalifisert gjetning basert på marked og historiske auksjonstilslag:

  1. Oscar Bodøgaard: 15-40.000,-
  2. Per Deberitz: 8-15.000,-
  3. Olaf Guldbrandsen: 2-3.000,-

Det sagt, vil kunst som dette alltid ha den verdi folk er villig til å betale. Bodøgaard er imidlertid en svært ettertraktet kunstner, og oppnår gode priser på auksjoner. Vurder et auksjonshus hva angår dette bildet.

1 Like

Takk for kvalifisert gjetting Morten. Det er i hvert fall et godt utgangspunkt:).

Eivind

1 Like

Hei! Noen som kan hjelpe med dette? Har ingen detaljer og klarer ikke tyde noen signatur, mulig det står LK med blyant i nedre venstre hjørne… setter stor pris på om noen kjenner navnet på kunstneren.


Mye lik kunst av Sylvain Coulombe. Hans bilder har ofte en flerdelt bakgrunn(i 2 eller flere farger) som også “skjærer igjennom” motivet som ofte er ansikterSylvain Coulombe

1 Like

Fantastisk! Det ser virkelig sånn ut. Mange takk for hjelpen

1 Like


Fikk dette bildet i gave i 2012, men kan ikke huske eller finne ut navnet til kunstneren. Kanskje noen kan hjelpe?

Tipper vedkommende er dansk eller norsk.

Hei, jeg og min samboer har arvet dette bildet. Noen som kan hjelpe til med å tyde signatur og evt. pris på verket?



Noen som har peiling på hvem som kan ha malt dette? og evt verdi?


Hvem er kunstner?

Ønsker hjelp til å finne ut hvem kunstneren er. Setter pris på hjelp😊

Kjære Haag T. Velkommen til kunstveggen. Legg ut et foto av hele bilde - så blir det lettere å definere kunstneren.
Ditt bilde er et litografi av John Ole Thørrisen. Verdi ca 2000 NOK.

6 Likes

Tusen takk for utrolig rask hjelp, og tips😊

1 Like

Hei. Er det noen her som vet hvem som har malt dette bilde?
Mvh Glenn



Hei, noen som har noen ide om kunstneren bak dette maleriet? Er ikke signert.

2 Likes

Eeeeh… er ikke dette en WOW! @Julia? Får veldige Gude vibber (for et utrenet øye)

2 Likes

Jeg får oljetrykk vibber og Adelsteen Normann følelser fra topp til tå i min 174 cm lange kropp.
Det øverste bilde er for meg et typisk Gude bilde, nederst et typisk Adelsten Normann bilde.
Men uansett kunstener det vi kan se, selv ut fra et mørkt mobilbilde uten tydelig signatur er et Oljetrykk - datidens reproduksjonsmetode.

a-norwegian-fjord-adelsteen-normann

7 Likes

Aha, oljerepro! Der ser man, lærer av Julia så lenge man lever :rofl: Det øverste ditt der ville jeg tippet August Leu av fargebruken, av en eller annen grunn. Men av lyssettingen og hvordan vannet “lever” mer Gude kvalitet? Trener hardt… må huske å strekke ut.

1 Like