Martin Whatson Behind the Curtain main edition & HF

Stod ingenting i eposten om at man måtte være innlogget først.

Da er vi to :wink: :laughing:

Vi kunne brukt filter “new to old” men det fant jeg ut noen sekunder for sent.

Ligger tilsalg på ebay nå til 12500,- for 175 edition, så der fikk man jammen muligheten igjen gitt. NOT!!!

1 Like

Haha, over 12.000 for et kupp :smiley:

Hvor stod dette om at du har 5 minutter på deg, @Thomas_Marhaug? Det har aldri fungert slik så lenge jeg kan huske. De som får gjort ferdig betalingen først får tilslag, at det er lurt å være innlogget på paypal på forhånd er vel en selvfølge? Det blir utsolgt på sekunder på disse slippene, så alt må være klart slik at det er bare å trykke seg gjennom umiddelbart når man har fått det i handlekurven.

I eposten ?

"PRINTS WILL APPEAR AT 3PM UK TIME SHARP, THIS STOP’S ROBOTS BUYING THEM BEFORE REAL COLLECTORS, REFRESH NEW RELEASES PAGE AT 3PM.

WHEN PRODUCTS APPEAR AT 3PM, CLICK WHICHEVER VERSION YOU WANT TO BUY AND CHECK OUT AS BELOW.

N.B - Shopify - you have 5 minutes to check out, after you click add to cart you must click the RED CHECKOUT button on the page that comes next, if the prints are in your basket then you have been successful.
"

1 Like

Ok, så bare at de hadde tatt det bort fra release-siden. Det har stått der tidligere uten at det har fungert.

Det er nå fjerde eller femte gangen på graffitiprints.com at de lover x antall minutter checkout når jeg skal kjøpe, men det blir som å love i én hånd og drite i den andre for så å se hva man får mest av.

Det fungerte ikke så jævla bra denne gangen heller…

7 stk på ebay nå…

En liten refleksjon:

Tror det kunne være en ide - ikke en hovedregel, by all means, men “innimellom” - for å please fansen litt, å kjøre “timed release”.
Da kunne de som kjøper motivene etter prinsippet “frame it - not flip it”, i større grad være sikret sitt eksemplar.

Noen vil kanskje mene det fratar et verks “eksklusivitet” ved å bli produsert i opp til… tja, cirka 400-500 eksemplarer, men personlig tror jeg ikke så mye på den teorien. Eller risikoen, om man vil.

Sandra Chevrier gjorde dette stuntet for en tid siden, og la ut et print i noen dager, med tidsfrist. Det endte på 344 eksemplarer.
Disse ligger nå ute i hjemmemarkedet på rundt 7-10k. Omsettes med andre ord fortsatt.
Følgelig ingen “tendens” (i den grad ett verk kan utgjøre en tendens) til at dette ødelegger for fremtidig etterspørsel etter verk som legges ut for salg på ordinær måte. Åpenbart vil etterspørsel være rimelig kunstner- og motivsensitivt, men når det gjelder MW og SC, så er fansen der uansett.

Fordelen er at de som virkelig ønsket motivet, var sikret å få det på slipptidspunkt, istedetfor å måtte ty til 2.-håndsmarkedet, uforskammet ledsaget med 3-4 gangen på pris.

Legger heller igjen pengene mine hos galleri/kunstner, enn hos en notorisk flipper.

My couple of cents…

4 Likes

Alle på EBAY fra Usa. Har Trump begynt å få gjennomslag for noe. “America first”, ser jo ut som det har funket

2 Likes

Det som er interessant på eBay nå er jo å følge med på “sold listings”…
blir noen av disse printene på eBay solgt for prisen dem blir lagt ut for og hva er folk villig til å betale rett etter slippet?
All fornuft tilsier jo at man bør vente… garantert enda flere som havner til salgs når postmannen dukker opp.

Stemmer for en timerelease fra Whatson slik at alle som ikke har penger til å kjøpe dyre 2.hånds print også får en mulighet… Da kan man få bilder på veggene til folk som normalt ikke vil ta seg råd, og det kan medføre økt interesse fra andre igjen som kommer på besøk.

2 Likes

Man skal ikke se bort fra at GP kansellerer kjøpene til de som er så dum å legge det ut på ebay rett etter release før de har mottatt trykket. Det har GP gjort før, og da vil jo muligens noen bli tilgjengelig igjen for vanlige dødelige uten botter eller raptus f5-fingre…

1 Like

Gjore samme blemme! Er det mulig!
Og disse j**** flipperne! Klikker

1 Like

Å manipulere priser på ebay er lett så ville ikke brukt det som en fasit. Husk at det neste trykket alltid er det beste, og at de fleste trykk blir liggende uinnrammet til du selger det om et halvt år for å finansiere nye kjøp :slight_smile:

2 Likes

Linken de sendte ut på mail var : New Releases – GraffitiPrints
Men der dukket den aldri opp… :joy: Live and learn :wink:

Ingen som fikk?

1 Like

“America first”. :sweat_smile:

1 Like

Jeg fikk😃