Nye Pushwagner bilder i 2018

Prisen for verkene som selges av Pushwagner har lik pris på alle galleriene som representerer han, da Galleri Pushwagner setter prisen. Med mindre et galleri har kjøpt verk som er utsolgt har de ikke mulighet til å avvike fra prisen som er satt for et spesifikt verk. Så man finner ikke Jobkill, Parson eller noen av de verkene som fremdeles er tilgjengelige til forskjellige priser.

@Brille Det er solgt mest av Jobkill, som du kan se representert på prisen. Jobkill er 45 000 kr mens Parson er fremdeles til 40 000 kr. Sist jeg snakket med Galleri Fenka sa de at de kan selge 3 eksemplarer til av Parson før den går opp i pris til 45 000 kr. Så tror ikke du bør vente for lenge før du bestemmer deg hvis du skal ha et :stuck_out_tongue:

@makristensen Yttre rammemål på Parson er 131x97

2 Likes

Hva er greia med signaturen? Hvem har signert, og hva står det?

@VoltaPalpalov Dette er meldingen jeg fikk av Elisabeth Ben Riala fra Galleri Fenka da jeg spurte om nettopp dette tidligere: Stefan Stray er han som leder stiftelsen til Pushwagner, og han som har vært nærmest Pushwagner de siste 20 årene.

Parsons og Jobkill ble ferdig som prøvetrykk når Pushwagner levde, men ikke ferdig trykket. Prøvetrykket ble signert av Pushwagner og avfotografert sammen med han. De er stemplet IG og datert, i tillegg har Stefan Stray signert med sine innsinialer etter ønske fra Pushwagner. Det er laget et eget skriv med advokat til stede før Pushwagner døde med detaljerte oversikt over hvilke og hvordan trykkene skulle trykkes og signeres.

7 Likes

Takk for info! Jo mer jo bedre!

Kynisk pyramidespill fordekt som kunstsalg… :scream:

3 Likes

Var innom Galleri Pushwagner og Fineart (på “bakrommet”) og studerte Jobkill og annet snasent som kommer på Fineartutstilingen. Gleder meg. Jobkill er fantastisk, og originalene (malerier og HF trykk) er NESTEN enda bedre.

1 Like

Kan du forklare pyramidespillet her? hvilke mekanismer gjør dette til et pyramidespill? Eller bare slengte du ut en tilfeldig kommentar i fylla? :thinking:

Jeg er veldig edru.

Du som en selverklært marxist burde jo kunne se den kommersielle galskapen bedre enn noen andre. De algoritmene de benytter for å kontinuerlig endre prisene iht gjeldende etterspørsel skaper en gjeng med sauer som løper inn svingdørene for å rekke frem i tide før toget går fra stasjonen og prisene stiger. Last man in looses… Akkurat som i et pyramidespill.

:steam_locomotive::dollar::dollar::dollar::dollar::dollar::dollar::dollar::dollar::dollar::dollar:

5 Likes

Det du skisserer er muligens en boble, ikke en pyramide. At selger øker pris etter etterspørsel, og at de som er først ute får best pris, er ganske naturlig innenfor den kapitalistiske økonomien. Her bestemmer selger pris siden etterspørselen åpenbart er stor. Skulle gjerne sett at godbitene til Push ble solgt rimelig til folket, med et system alla loddtrekning. :slight_smile: ELLER, at inntektene gikk inn i et fond til bekjempelse av rusrelaterte problemer. Tror det hadde vært i Terje sin ånd.

2 Likes

Hver sin smak, jeg personlig syntes jobkil er helt vanvittig fett og måtte ha det!
Ble en handletur sist uke😎

5 Likes

Kjøpte du 3x the swede?

1 Like

Ja, men to av de skal gies bort i gave til jul☺️

1 Like

Da ser det ut til at bildet Klaxton fra 1990 slippes på torsdag i neste uke, i forbindelse med utstilling “Fly Away” på Galleri FineArt.

6 Likes

oi oi oi…

Dette bilde var jo sinnsykt fett. Eksisterer det pris,størrelse osv…?

Har ikke sett noe pris eller str. enda, har heller ikke sett hvordan det endelige bildet blir.
Ser bare at Pushwagner på Instagram skriver at det nye bildet vil bli vist på torsdag til uken.
Så i løpet av en uke regner jeg med info forlegger.

Den originale Klaxton er vel i samlingen til Christen Sveaas, husker den hang i vinbaren Lille B til Bagatelle…

Jobkill er min push favoritt. En utrolig dybde i bildet og rammen de har valgt ser også ufattelig bra ut

1 Like

Ikke helt lett og tyde FineArt om det er bildet fre 1990 som blir utstilt eller om det er en ny versjon i DGA som vil bli vis.

Noen som skal på VIP åpningen i morgen? Hørt rykter om 5 nye trykk :skull_and_crossbones:

2 Likes