Nye Pushwagner bilder i 2018

24.000

24k for Cosmos på over 2 meter??

Nei, std. bildet, storformatet ca. 450.000, kun på forespørsel

1 Like

Og Selvprotrettet? Ca det samme?

Alle storformat rundt denne prisen ja. Tror ikke det er solgt mange.

Fantastiske motiver som jeg digger, men dyr pris, høyt opplag og usignerte…

Min anbefaling til folk på KV er å plukke opp silketrykkserien «En dag i familien Manns liv» laget av Gunnar Fredriksen i 1980 eller andre silketrykk av push fra rundt år 2000…

2 Likes

Hvorfor anbefaler du silketrykkene spesielt? Jeg har også sagt akkurat det samme selv, at “en dag i familien manns liv” kommer til å stå igjen. Men etter å ha blitt litt mer push-gal det siste året (og forsøkt å forstå litt mer om hva som skjer) så er jeg usikker på om dette er den beste investeringen.

Mulig et dumt spørsmål, men må man kjøpe disse trykkene innrammet?

Jeg mener de har en helt annen kunstnerisk kvalitet enn mange av de masseproduserte D.G.A.-trykkene i dag. De er unike i stilen og fortsatt OK priset. Jeg tenker ikke kun økonomi nå, men kvalitet :slight_smile:

Virker som de kun selges innrammet ja, og de nye rammene er nesten som regne en del av motivet.

Det har vært en del skepsis rundt DGA-trykkene. Det jeg har hørt om dem er at Pushwagner lagde disse kun fordi det var de eneste trykkene som ga han mulighet til å lage et slikt fargespekter som han ville ha i bildene sine. Fra å lage nærmest fargeløs kunst store deler av sin karriere (soft city, en dag i herr manns liv, førsteutgaven av Parsons etc etc) så viet han de siste ti årene til fargene og jobbet angiveig vanvittig mye med dem. Det vil for eksempel si at Parsons (igjen angivelig) skal ha hatt over hundre prøvetrykk før han var fornøyd med det, og det var denne fargesammensetningen i de nye bildene han jobbet med nå i vinter som var 2018-2019. Bildene var slik han ønsket dem idet han ble syk og døde, så han fikk ikke mulighet til å signere alle de endelige nye trykkene.

Jeg er mer og mer og mer glad i fargene og tror DGA-trykkene kommer til å holde seg bra. Jeg tror det er mer motivavhengig, og job kill som ikke har kommet ut tidligere og aldri kommer i flere versjoner tror jeg vil være en veldig god investering.

Det blir spennende å se :slight_smile:

1 Like

Herregud… alle godbitene er ute nå :slight_smile:

Virkelig bra saker. Jobkill, Parson, Klaxton, Gigaton osv…vilt!

Noen som vet opplaget på Klaxton?

Ja ikke uenig. Tenkte bare at jeg som de fleste andre har en rammemaker de kjenner etterhvert,som sikkert kunne gjort jobben like flott og til en bedre pris gjerne, og hadde vært lettere å transportere. Men selges dette kun på utstillinger, eller kommer det også på webshoppen?

Mener det er 350 på alle de nye mellomformat bildene

Foruten Jobkill som er 250?

1 Like

Er dette Klaxton DGA?

https://www.kunstveggen.no/uploads/default/original/2X/4/4b97ebc8e2dde835ec399876ce52e5fe739be462.jpeg

Originalen har vel ikke blått i seg?

Ja. Stemmer

Synd ikke Klaxton,trykket,ble laget likt originalen, for det er jo noen hakk tøffere.