Nytt trykk fra Whatson

Men men, vi får holde oss til våre meninger, så får de som vil betale prisen, gjøre det…surt for alle som egentlig vil ha kunsten på veggen, men vi dør ikke av det. Blir hvertfall spennende tider fremover. Se hvordan markedet blir under disse korona tider.

Nå er det bare å glede seg til et par av Panda-annonsene ligger som «solgt» i morgen, sånn bare for å vise oss, før de dukker opp igjen om en uke eller to. Gjerne med samme tekst, men fra en annen finn-konto. Folk er nydelige! :heart: :blush:

3 Likes

Kommer vel aldri til enighet om dette. Personlig kommer jeg til å fortsette med mitt prinsipp som er å kjøpe ting jeg er keen på å ha på veggen, men som jeg også håper å kunne tjene litt på. Går jeg i pluss så går fort de pengene til nye kunst og det burde gjøre alle happy.

Ble liv I denne diskusjonen ja✌️,men de som legger ut print på Finn (feks) for å bytte, i et langt dyrere trykk, altså kost prisen er gjerne lik på det de vil bytte til, men markedet har drevet prisen opp flere hundre prosent på noen år. Da er det og definert som flipping??

Samme som meg egentlig. En klok mann sa det at du har gjort et godt kjøp, hvis du kjøper noe og angrer noen uker/mnd etterpå og går i null ved salg. Sier ikke nei til naturlig fortjeneste, men satser på å ikke gå i tap.

Martin W gir ut ørten trykk hvert år! (5+?)
Om man ikke får trykk på slipp så er det bare å prøve på neste. En gang treffer du.

Og helt ærlig; spiller det noen rolle hvilket dyr i dyrehagen du har på veggen?:roll_eyes:

15 Likes

Mao om man selger et par lapper under markedspris, si typ 9500 i Oslo-området så er det OK? :no_mouth:

Hehe
«Markedspris» på nysluppet trykk som defineres av flippere?

Kan ikke bare legge det ut som auksjon med start pris som kost, så ser en hva den går for ?

5 Likes

Om det er dyr eller pupper, Batman eller pink Panther.

Syns det er ekstremt synd at de som virkelig setter pris på kunsten ikke får tak i den ved release, men kommer i hender til de som tenker kunst som papirpenger og skal gjøre profitt.

Selv har jeg hverken får tilslag på release eller lotteri i starten på verk jeg ønsket meg inderlig, og hatet mitt mot flippere førte til at jeg måtte holde ut lenge, men når det er sånn st en legger sin elsk i et verk, så må en ty til å betale en blodpris.

Jeg fatter egentlig ikke hvorfor vi diskuterer dette tema.

KV er flipperfri (et ønske)
De som ønsker å legge ut ting på Finn og eBay, gjør hva en vill, kommer det opp i KV som f. eks i dårlig kjøp tråden, og en er medlem her inne, så må en tåle å lese kommentarer «selv» om en prøver å skjule Finn ID’en sin

Og så syns det er respektløs overfor kunstneren at en anskaffer seg verk for så å flippe rett etter.
Samling og investering er en ting, men flipping er noe helt annet, som har tatt helt av

4 Likes

Problemer jeg ser er ikke så mye de som selger til «flipper pris», men alle de idiotene som kjøper til blodpris! Det er jo kjøperne som setter standarden. Forsvinner de så forsvinner kundegrunnlaget for flippere.

Det finnes så utrolig mye fin kunst og ikke minst kunst av kvalitet der ute at jeg fatter ikke at noen betaler 30-50.000 av et trykk av MW.
(Så på eBay at noen tigre faktisk er solgt for over 40.000,-:scream:)
Vet folk at man får flotte originale til denne prisen?

Det vil derimot alltid være «flipping» av kunst i verden. De er jo strengt tatt flippere de som kjøper verk i 100’$ - 100 mill $ også. Kjøper for å plassere penger mindre «synlige» steder, og seller etter x mnd/år med den intensjon om å tjene penger.

Og; man skal ikke tro at alle de som blåser 100’+ på usignerte trykk i 500+ eksemplarer av Banksy kjøper for å ha på veggen. De trykkene blir oppbevart i mapper da de er «sikre» på ytterligere verdiøkning.
Om xx mnd/år kommer det nye interessenter på banen og har samme tanke og filosofi.
That’s how the world goes around. :nerd_face:

1 Like

Jeg er desverre en av idiotene, fordi jeg elsker verkene og det var deprimerende å se de på Sosial Mediene osv, mao selvpining

Men jeg har holdt ut i 7 mnd da

En kommer ikke så langt med denne diskusjonen, men som jeg sier, legger en ut noe rett etter release til blodpris, så får en også tåle kommentarene uten å føle seg angrepet.

«Markedspris» på min Panda HF er 100K, fordi den er unik og ikke til salgs med det første. Så flippere, basert på dette, prøv heller med 50k :joy:

2 Likes

Ja du har ikke så god impulskontroll T. Hahah.
Men ja, snart har du som flere bare fått smaken på originaler, så da ryker dyrehagen en etter en. :wink:
Du har jo startet godt med originaler allerede vil jeg si!:ok_hand:t3:

Folk må få uttrykke seg og skrive/mene hva de vil, det er helt opp til den enkelte. Det er også opp til alle hva de føler. Støtter OlaNormann i at markedet er mer enn bare en selger. Det avhenger av utsalgssted, kunstner og kjøper. Noen velger med omhu hvem de selger til, andre med COA etter en tid, noen med kontrakter som følger verket etc. Kunstnere har også interesse av en hvis omsetningen av verkene, selv etter release. Kjøp/salg er også en måte å etablere nettverk og kontakter. Kunst er en luksushobby til de grader, det er ikke noe en absolutt må ha for å få et bedre liv. Om noe, kanskje de med litt mindre penger kan gjøre en flipp og tjene noen kroner? Jeg har holdt på med kunstsamling en del år nå, også gått glipp av ufattelig mye, kjent på mye skuffelser over ting jeg ikke fikk. Mente mye var urettferdig. Urettferdig er det sikkert også, men samtidig skal man bruke energien sin på å klage over en urettferdig kunstverden, har man det for godt. På mitt (værste eller beste?) kunne jeg kjøpe 5 “Home Again” av Pushwagner. Prisene føk opp i Oslo, ringte til et annet galleri som ikke fulgte med i timen og sa “Jeg tar alle”. De føk ut på finn, alt med ett mål: Få ta i Pushwagners Selvportrett. Kunstverden er også en kynisk verden gjennom mange ledd. Man må bare kritisere et rask salg av en Whatson - Panda om man føler for det her på KV, jeg mener kritikken ikke nødvendigvis er berettiget og skaper et hyggelig forum. Folk har ulike holdninger, meninger og intensjoner, man skal også ha en respekt for det.

18 Likes

:joy::joy::joy:

1 Like

Skal prøve meg på en flipp en vakker dag
Så håper å ikke bli skutt ned her :grimacing:

Kjøper lett om det er ett verk jeg vil ha og om prisen er rett! :smiley: :smiley:

Det er ofte lurt å selge litt billigere enn andre, gi kjøper litt oppside, skape nettverk og relasjoner. Hjelpe hverandre å skaffe ting. Slike ting betyr veldig mye.

6 Likes

Nå er den ene pandaen nede i 11. Samtidig er det en dom ønsker å kjøpe med makspris på 10. Da synes jeg dere bør klare å bli enige! (Ingen av dem er meg).

1 Like

Ja og han som selger til 11, har fått bud på 12😂før prisen gikk med altså!!

2 Likes

Hele denne tråden er så 2013 :sunglasses::pray::tada::cake::stars:

7 Likes

Hva drev du med i 2013 :wink: