Nytt trykk fra Whatson

:rofl::rofl:

Men er det markedsverdi når ingen av bildene blir solgt?

3 Likes

Så problemet ditt med “flipping” er ikke at det selges, men at det ikke selges til rett pris?

Forøvrig gikk det i går et Main panda til 14.500 på Ebay.

Uansett hva vi alle mener. Lykke til med salget.
Jeg kommer aldri til å betale slike priser for et print, så kort tid etter release uansett. Da kan jeg heller spare de pengene og vente til det dukker opp noe annet jeg kan ha på veggen…

3 Likes

Begrepet flipping kan sikkert diskuteres, analyseres og defineres til man blir både grønn og svimmel. Poenget mitt er at om alle Pandaene på finn hadde blitt lagt ut til 7000, så hadde de blitt solgt. De som selger hadde tjent seg noen tusen og burde være fornøyd. Spesielt når bildet en gang ikke svarte til forventningene. Og de som hadde kjøpt ville vært fornøyd. Men nå har noen bestemt at markedsprisen er 12-14k, selv om markedet ikke svarer. Og da må man gå i seg selv, og ikke tenke på hva det vil koste en gang i fremtiden.

2 Likes

Det er helt fair, også tenker jeg at for dem som selger så må det være lov å si at man selger fordi man kan tjene penger på det. Det gjelder både dem som selger etter kort tid, og dem som selger fordi “bedre halvdel ikke likte det” etter et år. Det er lov å tjene penger på kunst:)

1 Like

Selvfølgelig, må man kunne tjene litt på det. Men slik jeg ser det, så er det forskjell på et par tusen kr og nesten 200% over kost noen få dager etter release. Så lenge kost var 5000kr, slik jeg forstod det. Da vil jeg kalle det flipping. Og det er noe jeg aldri vil være med på å støtte. :slightly_smiling_face:

2 Likes

Enig!

1 Like

Dere mener jo egentlig to ulike ting.
Bakart mener problemet er at det selges til en pris over markedspris, mens Mr.Karlsen mener problemet er at det selges for høy profitt etter kort tid.

Det er selvsagt lov å mene begge deler. Min mening er at det er helt innafor å se på kunst som investering, både på kort og på lang sikt. Inntrykket mitt er også at de som klarer å gjøre gode investeringer over tid er også dem som er interessert og som kjøper mye forskjellig. Høyere priser er bra for en stor del av “bransjen” og noe man egentlig burde se på som noe positivt spør du meg.

1 Like

Skyt meg hvis jeg tar helt feil nå :wink:
Men holder ikke MW lotteri for å prøve å unngå flippere?

Vil tro det er mer for å unngå at bots får alt?

1 Like

Det jeg mener er jo det samme som @anon98918020. Prisen er for høy, for kort tid etterpå.

Ellers er det jo en klassiker i vår lille boble at folk tror kunsten deres er verdt så forbanna mye. Det holder ikke å tjene et par tusen, man må helst firedoble det. Eller mer. Har man samme forventninger på andre ting også?

Boligkjøp? Aksjer?

3 Likes

Men men, vi får holde oss til våre meninger, så får de som vil betale prisen, gjøre det…surt for alle som egentlig vil ha kunsten på veggen, men vi dør ikke av det. Blir hvertfall spennende tider fremover. Se hvordan markedet blir under disse korona tider.

Nå er det bare å glede seg til et par av Panda-annonsene ligger som «solgt» i morgen, sånn bare for å vise oss, før de dukker opp igjen om en uke eller to. Gjerne med samme tekst, men fra en annen finn-konto. Folk er nydelige! :heart: :blush:

3 Likes

Kommer vel aldri til enighet om dette. Personlig kommer jeg til å fortsette med mitt prinsipp som er å kjøpe ting jeg er keen på å ha på veggen, men som jeg også håper å kunne tjene litt på. Går jeg i pluss så går fort de pengene til nye kunst og det burde gjøre alle happy.

Ble liv I denne diskusjonen ja✌️,men de som legger ut print på Finn (feks) for å bytte, i et langt dyrere trykk, altså kost prisen er gjerne lik på det de vil bytte til, men markedet har drevet prisen opp flere hundre prosent på noen år. Da er det og definert som flipping??

Samme som meg egentlig. En klok mann sa det at du har gjort et godt kjøp, hvis du kjøper noe og angrer noen uker/mnd etterpå og går i null ved salg. Sier ikke nei til naturlig fortjeneste, men satser på å ikke gå i tap.

Martin W gir ut ørten trykk hvert år! (5+?)
Om man ikke får trykk på slipp så er det bare å prøve på neste. En gang treffer du.

Og helt ærlig; spiller det noen rolle hvilket dyr i dyrehagen du har på veggen?:roll_eyes:

15 Likes

Mao om man selger et par lapper under markedspris, si typ 9500 i Oslo-området så er det OK? :no_mouth:

Hehe
«Markedspris» på nysluppet trykk som defineres av flippere?

Kan ikke bare legge det ut som auksjon med start pris som kost, så ser en hva den går for ?

5 Likes