Pejac - Hope - MVA Diskusjon

Nnnjaaa… blir litt feil å si det sånn og, jeg har delt med meg foretrekker jeg å si :rofl:

Når man begynner å stappe h2o e.e på vegg bak et hjørne uten belysning typ fordi man ikke har veggplass, så blir det ikke helt rettferdig mot hverken skapern selv eller en haug mennesker der ute som drømmer om en slik på veggen :person_shrugging:

Meadow main ble ikke engang ramma inn :man_facepalming: o’ store skam :tired_face:

New wave’n var hot’n heavy love til å begynne med, men så datt jeg ut på’nn. Lost connection på en måte :person_shrugging:

Men slapp av, pengene er øremerket og satt av på “Pejac original” konto’n :wink:

3 Likes

A post was merged into an existing topic: Pejac (Spania) Tråden

Svar fra skatteetaten:
“Veiledende uttalelse om et trykk er avgiftspliktig - merverdiavgiftsloven
§ 3-7.
Vi ser fra nettsiden du har henvist til i henvendelsen din, at trykkene er nummerert opp til 1 000. Siden det er angitt i forskriften at de skal nummereres opp til 300, vil det ikke anses som kunst. Det vil derfor bli avgiftspliktig og det skal betales 25 prosent merverdiavgift ved innførsel.”

Så mener kanskje statsforvalter og rettsinstanser noe annet, men ville ikke satset hus og hjem på det. Nummerering er ganske greit forholde seg til.

4 Likes

Husker selv da jeg hadde 6mnd vikariat som saksbehandler i forvaltningen… en finger i været og en på tastaturet :point_up_2::point_down:

3 Likes

Man har jo seivsagt også seks ukers klagerett, hvor man får lagt fram saken, og så får man heller ta en ny vurdering etter det :hugs:

Trenger altså ikke å pantsette hus og barn i førsteinstans.

Hvor mener du? Ikke klagerett hos en veiledende uttalelse ifra skatteetaten. Men ja, økonomiske krav/faktura osv kan selvsagt bestrides om det er det du mener.

Tror du jeg mente klagerett på veiledende uttalelse?

Aner ikke jeg, du skrev jo ingenting om hvilke klagerett du refererte til.

1 Like

Nå falt brikkene litt mer på plass her.
I rest my case :pray:

Han fremsatte et ultimatum og lovte at han skulle melde seg ut hvis ikke du gjorde det… Du @Fingercut er jo her fremdeles - og det er jo bra!

Godt at noen stoler blindt på en underbetalt saksbehandler som har tatt seg 45 sekunder på å sette seg grundig inn i saken… Det er tydeligvis håp i en forunderlig verden :no_mouth:

1 Like

Mener du at Skatteetaten ikke vet hva de snakker om? Alt jeg leser her er antagelser, om at de er underbetalt og inkompetent innen fagfeltet sitt. Hvorfor så skråsikker på at vi her inne vet bedre enn de som jobber med det til dagen?

Min antagelse er at Skatteetaten er til å stole på uavhengig av hvilken sak de får sendt inn.

2 Likes

Selvsagt!

Hvis du leste spørsmålet så ble svaret bestilt og servert på et sølvfat.

Hadde jeg stilt spørsmålet på min måte hadde jeg også fått en selvoppfyllende profeti.

Det er skatteetaten som svarer- ikke tolletaten- mao en generalist, ikke en spesialist.

2 Likes

Mods og admin etc eller hva de heter er helt handlingslammet. Var ikke det jeg skrev, men KV tok affære og mutet Fingercut i 2 uker pga netthetsen og personangrepene. De mente de skulle “oppdra” ham. Jeg mente det ikke var KV sin rolle og oppdra voksne mennesker. Det viser seg at jeg hadde rett. Han skal passe seg, jeg har screenshots av alt han har skrevet. Noe mer dritt fra ham, og han har et sivilt søksmål mot seg.

1 Like

Gud bedre meg… Grow up!!

2 Likes

Si det til riktig person.

image

5 Likes

Hvor grundig tror du denne saksbehandleren var i vurderingen av denne saken? Det er en veiledende uttalelse… Tror vi skal vente til de har vurdert alle moment.

Ellers så varmer det at vi er systemvennlige altså. For all del.

1 Like

Det du gjør er å underminere andre sine saklige kommentarer med «ifs and buts». At du velger å bruke antagelser som virkemiddel tar egentlig bare fra deg all kredibiliteten i argumentene du måtte ha.

Skatteetaten en generalist? Skal vi snu på det? Hva er vi her inne?:rofl:

2 Likes

De vurderte trykket opp mot forskriften, så jeg tror grundig nok. Ja, kan absolutt være at andre, statsforvaltere, andre saksbehandlere, retten osv mener annerledes. Men hittil har tollvesenet og nå skatteetaten ment det er mva-pliktig, i tillegg er det iht til rettspraksis som har vært. Det er iallefall noe å vise til.