Noe spes du leter etter?
Deler litt mer detaljer fra Dystopia’n min her i Pejac tråden ![]()
Verket fikk jeg æren av å få kommisjon på etter noen år med intens og skamløs fanboiing over en lav sko
Det begynte i fjor høst med en melding til Silvestre hvor jeg sa i disse baner “if you ever feel the urge of making an AbyssII, please take my money” ![]()
Prosjektnavnet ble AbyssII lenge, men han ønsket å endre auraen på verket i en mer dystopisk retning hvor fyret er helt under vann, en rolig stemning hvor man kan sveve avgårde i en drøm. Han ville ha flere typer hvaler som i en harmonisk sammensetning “danset” rundt fyret.
Fyr er jo kjent som the beacon of hope, og her symboliseres at hvalene ønsker å fortelle oss at de har håp om en bedre verden for oss alle.
Kan dele en litt kul detalj med dere. Han lurte på om jeg hadde noe spesielt forhold til et fyr, og jeg kan huske bilferier på sørlandet som barn og at vi bla besøkte Lindesnes fyr. Sendte han et bilde av det - likte egentlig ikke det i det hele tatt, men Silvestre fikk ideer om en sammensetning av Abyss fyret med den karakteristiske toppen av Lindesnes sitt og ba meg stole på han. Og det ble jo helt perfekt!
så… fyret er faktisk Lindesnes fyr!
Bunnen rundt fyret med bil, båt, trapp og diverse tegn på menneskelig aktivitet var det litt frem og tilbake på, men han fikk full frihet hele veien og det ble perfekt!
Hele opplevelsen gjennom denne prosessen har vært helt enestående, god info, godt ivaretatt, ryddig, hyggelig og profesjonelt fra et fantastisk team rundt Silvestre og selvsagt også han selv.
Kan 100% anbefale at hvis du er skeptisk til å legge godt med flus i et verk på kommisjon, så er man helt trygg her. Om man skulle få muligheten da…
Har noen spørsmål så fyr løs, skal svare hva jeg kan her i tråden, er det av mer privat karakter svarer jeg på dm ![]()
Verket er rett og slett wow - og det via bilder du laster opp her. Sikker på at det er enda bedre live.
Stort grattis! Helt vakkert!
Ett av de absolutt beste Pejac-verkene jeg har sett! Håper jeg får muligheten til å stikke innom på en kaffe en vakker dag, bare for å oppleve det live. Definitivt «verdt en omvei», som Michelin-guiden ville sagt om en restaurant med minst to stjerner. Og tenk om dette blir neste print? Det hadde jo vært helt sinnssykt kult, både for samlere og for deg, @Fingercut. Igjen, gratulerer så mye! ![]()
![]()
Det er noe av det bedre jeg har sett og faktisk, forsøkt sett objektivt - han har jo så mye bra… Glad i kaffe og setter pris på besøk, så bare stikk innom - inviter deg selv om du er forbi i nærheten ![]()
må tåle at det tidvis er en krigssone i huset da ![]()
Ikke umulig at det blir stilt ut her til lands også etterhvert? Flere gallerister her inne som kan spørre om å ha det til låns om de ønsker det ![]()
Kom innom på en kopp kaffe så får du se
Ja, det er mye bedre live!
Gratulerer @Fingercut Helt rått verk
Unner deg virkelig at du har fått til det der så mye som du hjelper andre å nå sine drømmer ![]()
Helt vanvittig flott. Gratulerer
Takk for det Asia! ![]()
Takk for det kompis!
og gratulerer til deg også
Forøvrig så har det bare vært morro å kunne hjelpe folk! Jakten er jo ofte det morsomste
så selv takk til dere som har engasjert meg som “hitman” opp igjennom ![]()
Takk tilbake <3 Og håper anledningen til å benytte deg som hitman i fremtiden blir aktuell igjen. Må bare komme meg gjennom knekkebrødsperioden
Jeg har en Pejac på ønskelisten, men det må vente til klokkene er ferdig å ringe.
HELT sykt! Tror ikke jeg hadde turt å ha det hengende uten innramming/beskyttelse av et eller annet slag..
Liker å leve litt på kanten ![]()
![]()
Venter i spenning på en remake av “Hengende fra brua dypt inni skogen” bildet du hadde for et par år siden
(er litt diffust hva tittelen ble, men morro var det)
Som småen pleier å si - Gjør det! Gjør det! Gjennomfør det!!
![]()
Eddie the Eagle fikk mye oppmerksomhet han å vettu
Helt nydelig med perfekt ramme!
Tenkte å ha den hengende over ripa på Strømstad - Sandefjord
![]()
All grunn til å være fornøyd ![]()