Mange selgere følger med her og ser hva som hypes. Så legger man ut en annonse med høye tall som raskt blir fjernet. KV biter på og det diskuteres høylytt og så plutselig har man laget en forståelse om at verket selges i den prisklassen som satt i annonsen uten at man kan verifisere dette i det hele tatt.
Av ren nysgjerrighet sendte jeg en melding på Finn til selger av en 60x90cm (Ref: tidligere i tråden) -og spurte hva gjeldene bud lå på. Fikk 30k til svar, i såfall er det ikke usannsynlig at en original på papir har bud på 35k…
Men, man vet jo aldri om dette er noen som ønsker og drive opp prisene eller om det faktisk er reelt.
Jeg kjøpte verket for markedspris fra GP Vault, men angret kjapt da punden var (og er) ekstremt dyr. Prøvde derfor å selge det til kost før det ble sendt, men fikk ingen napp. Endte opp med å kansellere trykket og la det gå til noen andre.
Legg merke til at de som spør etter fantasipriser og påberoper seg utopiabud, omrtrent uten unntak er anonyme Finn.no brukere. Årsaken er jo kjempeenkel. Da kan de bare endre postnummer neste gang, og late som om det er et nytt verk som er til salgs. Seriøse selgere har allttid profil på finn.no
Mulig dette er samme person som selger orginal versjon med bud på 35k?
Lage en fake Annonse med main edition til 25k slik at 35 ikke virker så mye for en orginal?
Etter å ha fulgt med her inne?
Spør selger om å få se bildet av det trykket han «selger» Jeg har bedt om det, han leser meldingene, men gidder ikke å svare, så mest sannsynlig eksisterer ikke trykket som han forsøker å «selge»…
Jeg ser det ligger flere Main ute på Finn nå til 20000+, det blir litt i overkant for min del…
Bare et åpent spørsmål, jeg ser at mange sier at dette er fantasipriser, men det jeg ser av andre Pøbel trykk som ICWT og Pipe så ligger de også ute til rundt 15-25k. Er dette prisen disse trykkene normalt går for?
Hvis ja, er det virkelig fantasipriser på Lovers når trykket har fått såpass mye oppmerksomhet i internasjonal presse og blitt litt «symbolet» på en historisk epidemi?
Syns det er vanskelig å fastslå pris på andrehåndsmarkedet når trykket er såpass ferskt.
Min erfaring sier at nye trykk ofte blir litt overpriset, for å så stabilisere seg litt ned i pris.
Men i bunn og grunn er det verdt hva en kjøper ønsker å betale
Jeg tror at prisene er litt høye nå, og at de kommer til å dippe om ikke altfor lenge, men jeg ser slett ikke bort ifra at The Lovers kommer til å over tid klatre til samme sum som ICWT.
ICWT og Pipe omsettes ikke ofte, og ligger lenge, og i mange omganger ute til salgs før de blir borte. Men ja, de gamle klassikerne til Pøbel holder seg bra i pris, selv om prisene på finn.no sjeldent blir realisert.
At en og annen Lovers main går for 10-15 på andrehåndsmarkedet er nok mulig, men den som tror at det er en krig om å kaste 20-25+ for et main har nok slukt både hook line og sinker fra hype-maskineriet. Det er vel også en diskusjon om det er Pøbel som har blitt symbolet på denne pandemien, eller om det er fake, pejac eller alle de andre som har gjort akkurat det samme.
Jeg er tilhenger av å kjøpe kunst som appellerer. Men jeg er også tilhenger av at folk ikke skal la seg lure, og det foregår utrolig mye muffins på finn.no om dagen med disse verkene. Vær varsomme og ikke sluk helt opplagte lurerier rått.
Ebay gir et greit bilde av hva main er verdt internasjonalt.
Usikker på begrunnelsen for hvorfor du mener Ebay gir et greit bilde.
Mitt generelle inntrykk er at offer prisene på Ebay er kunstig høye, og alle er villig til å selge lavere, samt for å få bilder inn i Norge må du ofte iberegne høye kostnader på både frakt og to…
Det som er bra med ebay er at den viser hva objekter faktisk ble solgt for internasjonalt. Og som du ser av bildet, så er prisen rundt 9-11K og noen har tatt imot bud som da er under hva de ble lagt ut for. Men du har selvsagt rett i at der, som på finn.no - så er det mange drømmere. Historikken på ebay er gull verdt - finn.no burde hatt det samme.
Noe annet som er bra, er at hvis man følger med på ebay og ser at man har kunnet kjøpe lovers for 9000+ avgifter og frakt, så betaler man kanskje ikke 25.000 på finn.no fordi man tror at det er markedsprisen. Det gjelder i det store og hele å holde seg oppdatert.
Jeg er ganske sikker på at Fisherman og ICWT kommer til å ha mye høyere verdi enn The Lovers kommer til å ha når en «stabiliteringstid» er over. Jeg tror også at disse motivene har forskjellige kundegrupper. Fisherman/ICWT har etter min mening en mye dypere mening enn The Lovers som er veldig pop og inn i tiden nå. Personlig liker jeg TheLovers meget godt, men tror nok over tid at prisen vil stabilisere seg mye lavere en Pøbels tidligere trykk i «fisker» serien.