Pøbel - muter Trump igjen

Å bestride motivene til en kunstner som bruker alle pengene han tjener på idealistiske tapsprosjekt blir for meg veldig rart.

Joda, han fikk litt ekstra oppmerksomhet av Lovers. Velfortjent etter min mening. Og ja han tjente også penger på den releasen. Men tjente han veldig mye mer enn hvis han hadde lansert Butterfly som han opprinnelig hadde tenkt? Jeg tror ikke det…

Og når det kommer til hans nyeste innlegg på instagram… Vet vi at dette er et trykk som kommer i et stort opplag og at dette er noe han skal tjene masse penger på? I så fall har ikke jeg funnet denne informasjonen. Og hvis motivet hans hadde vært å tjene masse penger har han plenty av andre motiv som hadde vært mye mer salgbart enn dette.

Ut fra det jeg vet lager Pøbel akkurat nok trykk og originaler for salg, slik at han kan fortsette med de prosjektene han brenner for og som han ikke tjener noe på. Og i min bok er det mer en fair.

8 Likes

Enig, det er spekulativt å snakke om hva som skjer med trump-motivet. Men det er jo litt av poenget med et diskusjonsforum? Uansett var min tanke der at jeg helst ikke vil ha Trump på veggen i stua, og at det var litt forutsigbart.

Mengden penger han tjente er ikke relevant, kritikkgrunnlaget er at motivet er sentrert rundt corona.

Elsker fyr i teltet!
.
.
.
.
.
.

Spesielt når det ikke er min feil!

16 Likes

:joy: :joy:

1 Like

For 10 timer sa du:

Sitat:

Enig, etter at han tjente grovt på Covid19 og “The Lovers” uten å donere noe til veldedighet har jeg mistet litt respekt for det han gjør. Før virket han som en kunstner drevet av prinsipper og ikke av penger. Det ser ut til å ha snudd…

Sitat slutt.

Fint å se at du nå åpenbart har endret mening, da din kommentar syntes å være at han nå er drevet av penger og ikke lenger av prinsipper.

1 Like

Hadde han villet tjene penger hadde han ikke gitt ut print med Trump (hvis det nå er det han har tenkt til)

Gi ut et bilde få vil ha på veggen? Er ikke det motsatt av å være kommersiell?

Den kan jeg være enig i :slight_smile:

1 Like

Hele denne diskusjonen gjør vel at Pøbel auksjonerer bort til en god inntekt fordi @Ulrik og @andthenPush ikke vil ha dette på veggen, og flykter i eksil opp til nord-russland igjen. Back in one hundred years. Nei fader gutter, har dere ikke noe nytt Shrigley på gang dere kan diskutere istedet så kan vi ha det hyggelig og fint med Pøbel her så lenge :slight_smile:

Her snakket jeg om Lovers, det ville jo nesten alle i hele Norge ha på veggen :smiley:

1 Like

Den er grei, da er jeg med :slight_smile:

Ja ok, det kom kanskje litt krast ut når jeg skrev “tjent grovt”, mengden penger er egentlig ikke så relevant, kritikken kommer mer av hvordan han gjorde det. Jeg synes all kunst som spiller på korona bør bidra til veldedighet. Pøbel som har en høy stjerne her inne etter å ha gjort mye bra fikk en karakterbrist. Har selv bekjente som har sagt ting som “Nå har han blitt grisk” “Skal ha ny fin bil nå” osv. rundt slippet av Lovers.

Kunstveggen er et forum for å diskutere kunst. Ikke utelukkende for å hylle kunstnere man selv har store verdier investert i.

4 Likes

Kongepuddelen Banksy har bedt om en timeout fra Kunstveggen. Innvilget under tvil.

Selv følger jeg selvfølgelig diskusjonen videre…

8 Likes

Jeg har samlet Pøbel leeenge før det ble penger å tjene Ulrik. Har kjøpt mye langt over markedspris mange ganger fordi jeg liker det og vil ha det på veggen. Det tror jeg mange her inne kan skrive under på. Og det er absolutt ikke derfor jeg reagerer på uttalelesene dine heller. Jeg syns bare ikke man skal fremstille folk som økonomisk motiverte populister når de ikke er det, selv ikke i et offentlig forum. Det er urettferdig

2 Likes

Jeg snakket om meg selv og Shrigley :slight_smile:
Forstår hva du mener, men hverken du eller jeg vet vel helt hva som motiverer Pøbel for tiden.
For de som tror jeg er en Pøbel-hater (noe jeg absolutt ikke er), så har laptopen min hatt gleden av dette klistremerket de siste 4 årene (takk for påminnelsen @thopet !)

5 Likes

Jeg dro koblinger fort til en viss hissigpropp som stod på talerstolen å gaulet rundt 1940-tallet. Ser det ikke bare er jeg som satt med den oppfatningen.

@Ulrik Synes du går noe vel hardt ut mot Pøbel bare fordi han tilsynelatende ikke har donert penger bort på “The Lovers”. Nå er vel han en av de gatekunstnerne som har jobbet mye for ulike “svake” i samfunnet. Så basert på ett motiv skal en miste respekten for mannen? Den synes jeg faktisk blir litt for dum. Da har du kanskje ikke så mye respekt for de fleste gatekunstnere som selger sine verk? Videre donerte vel han faktisk bort pengene han tjente på en “The Lovers” utgave til veldedighet. Ja som @Woland33 refererte til. Du skriver først;

For så å komme med en oppfølging;

Ok, så du visste egentlig at han hadde gitt til veldedighet, men kom med en påstand at han ikke hadde gitt bort en eneste krone? Jeg ble litt forvirret der, men mulig jeg misforstår deg. Men du fortsetter jo å refererer til at Pøbel ikke har gitt bort penger på verket sitt “The Lovers”;

Kritikken din blir noe urettferdig nettopp fordi du i det ene åndedraget ser ut til å ignorere fakta, samtidig som du peker mot Pøbel med kritikk at han ikke gir bort penger til veldedighet. Når han faktisk gjør det…

Jeg ser jeg stiller meg på samme side som flere her inne. @Toris64 @Tommy_Jensen @Witchdoctor @Ross @Kamphund … jeg ble revet med i toppen av diskusjonen å startet skriving før jeg kom til slutten. Kanskje jeg derfor sklir inn på et bananskall! Poenget mitt er, slutt å kast ut påstander om at Pøbel ikke har gitt til veldedighet av det han fikk inn på “The Lovers”. For det har han jo gjort. Peace!

3 Likes

Verden er urettferdig. Vi får tåle at vi er uenige som saken :slight_smile:

2 Likes

50 000 for trumphitler i megaformat på veggen! Kupp!

7 Likes

Screenprint?? Hørtes tidkrevende ut for 2stk trykk

2 Likes

Ja herregud. Det skal vi tåle :slight_smile:

3 Likes