Pøbel (NO)

Var vel i 2020 julekortene ble sendt ut. I fjor sendte han ut Dirty Dancing til ulike kommuner og sykehus.

2 Likes

Disse ble sendt ut desember 2020👍

2 Likes

Faktisk litt detaljer i bakgrunnen jeg ikke har fått med meg før jeg fikk sett trykket live…:face_with_monocle:

9 Likes

Se der ja! Måtte zoome inn. Små ruter med «Laks er viktig for Norge»?

2 Likes

Oioi! Så kult :grin:

2 Likes

Da fikk jeg endelig hentet den :slight_smile: +1

Hvordan skal folk ramme inn dette? :thinking: Noen gode forslag her?

15 Likes

Flytende - List i mørkoljet valnøtt.

6 Likes

Har du fått det? I posten?

2 Likes

Helt magisk i person​ :exploding_head: :exploding_head: :heart_eyes_cat: :heart_eyes_cat:

19 Likes

Ser Pøbel har fått tillatelse til å føre opp Mute-skulpturen sin nå:

Blir vell en lansering av denne her da, 3 år etter første antydet:

11 Likes

Får se om man er heldig å vinne på lotteriet :blush:

4 Likes

Steike, nå koser vi oss folkens!

1 Like

Kollekt Rammer stiller opp :slight_smile: Endelig var den på veggen!

25 Likes

Skal vi flytte samtalen over hit? :raised_hands:

1 Like

@Nice_Surprise la ut dette bilde som @Toris64 postet. Er ikke dette ett verk av Pøbel?

Jeg refererer da til denne posten som Pøbel la ut 7.mars 2022:

7 Likes

«Cyber Warfare» - Pøbel.

9 Likes

Hei. Lenge siden jeg har vært aktiv på KV.

Det har dukket opp noe i familien nylig som muligens er av interesse her. En slektning har ryddet på hytta og tatt med seg to biter sponplate med spraymaling på til byen.

De to sponplatene stammer fra denne midlertidige utstillingen på Trondheim Sentralstasjon i 2010:

Jeg vet ikke så mye mer om utstillingen enn det som står i artikkelen, annet enn at da utstillingen var over ble alt revet ned fra veggene av utstiller eller arrangør, knekt i biter og hevet i en container. Dere vet sikkert mer.

Har funnet et bilde fra utstillingen av aktuelt objekt:
Imgur

Så… Slektningen forteller meg at han hadde sett utstillingen i 2010 og synes den var kul. Særlig det samepolitiet. Noen dager senere går vedkommende forbi Trondheim Sentralstasjon og ser en container rett ved der utstillingen sto. Han kikker oppi og får øye på masse sponplatebiter fra utstillingen. Han fisker opp de to største bitene han får tak i og tar de med hjem.

Han ender opp med å dekorere boden (!) på hytta med sponplatene. Iflg andre i familien er jo dette tross alt søppel per definisjon (jeg spekulerer).

Til poenget: Nå er hytta ryddet og vedkommende har fått greie på at det er en kunstner som heter Pøbel etc. Den største sponplata er jeg i besittelse av nå. Den litt mindre med samme motiv har vedkommende kanskje tenkt å ramme inn. Han ønsker å lufte den andre for salg. Derfor spør jeg her: Er dette av interesse eller kun en artig kuriositet? Hvis salgbart, hvor kan/bør det selges?

Under følger bilder jeg har tatt av den største plata - som jeg er i besittelse av nå. Den er ca 64x74 cm. Den andre kan jeg ta bilder av på forespørsel neste gang jeg er på besøk hos vedkommende.

TLDR: Sponplater med spray på fra en container i 2010 har litt plutselig dukket opp.




21 Likes

Hei! Har en pøbel mafia main edition som jeg skal selge, har fått bud på Finn jeg kommer til å godta i kveld med mindre noen her inne vil ha den til 14.000kr.

Håper noen på kunstveggen vil ha den :slight_smile:

Her er Finn annonsen https://www.finn.no/316411423

Skal også være så heldige å få med ett postkort New Wave av Pejac!

Mvh!

5 Likes

Massivt prosjekt han driver med nå… den operasjonen kan ikke være billig :joy:.


Før regnet kom :sweat_smile:

5 Likes