Sandra Chevrier - release

Har et annet spørsmål vedr. Sandra Chevriers “La Cage Quand Le Vent Se Met A Tourner”, og orker ikke å starte en helt ny tråd bare for dette;

Trykket er relativt nytt og har et opplag på kun 150, men likevel er det flere som selger det på finn.no og Ebay allerede nå. Hva er grunnen til det? Formatet som tar for mye plass, eller er det ikke så kult som folk først trodde? Et av mange trykk jeg vurderer, og lurer bare på om jeg har meget dårlig smak i forhold til resten siden det virker å være en trend å få solgt det fortere en fy…

http://forum.kunstveggen.no/search?q=flipper

1 Like

La meg introdusere deg for noe som heter flippere…
Veldig mange liker Sandra Chevrier, og når det kommer i begrensede opplag er det ikke nok til at alle som vil ha, faktisk får. Dette driver prisene opp på andrehåndsmarkedet. Dette er det noen som har bitt seg merke i, og dermed kjøper trykket utelukkende for å selge det dyrere på andrehåndsmarkedet. Dette skjer med nær sagt alle dropp av Dolk, Whatson, Pøbel, Chevrier og sikkert de fleste andre.

Noen ganger slår det imidlertidig feil, som med Dolk Chief f.eks hvor kanskje 30-40 av de som kjøpte slang det ut på finn i tiden rett etterpå. Da drives annenhåndsprisene ned nær mot kost igjen. :slightly_smiling:

La oss ikke heller glemme at det var en hel del her inne på forumet som klaget over utførelsen av dette trykket. At kvaliteten rett og slett ikke var så bra som man kunne forvente.

Mener å huske at det var mange som var så skuffet når de kom at de solgte det med en eneste gang.

Det er sant, men på meg virket det som om folk roet seg veldig når man leste galleriets forklaring om at de testet en ny teknikk, og at det var mer eller mindre “meningen” at det skulle være litt, la oss kalle det rustikt?

1 Like

Nei, det “rustikke” var at noe av teksten var blurry slik jeg tolket det… Sto over denne, ble litt for spesiell for meg

Er meget pent og fungerer perfekt på veggen :sunglasses:

5 Likes

4 Likes

Kjøp kunst du liker eller kunst som utfordrer deg/gjør noe med deg. Ikke tenk på det som en investering som skal lønne seg ved et eventuelt videreselge senere. Hva andre mener om trykket er egentlig uvesentlig da det er du som skal ha det på veggen. Har selv trykket på veggen og digger det. Kanskje det gjør meg inhabil, men tror uansett det jeg sier over er gode regler ved kjøp av kunst :relaxed:

5 Likes

Jeg solgte mitt siden jeg synes kvaliteten ikke holdt mål i forhold til alle de andre Chevrier trykkene jeg har. Fin langt i fra, men langt fra fin :slight_smile:

Ble solgt til kostpris!

Min kom på veggen med UV glass og full pakke hos meg, er noe med øynene der jeg liker. Hva som står i “boblene” kommer i andre rekke for meg :slight_smile:

3 Likes

I mine øyne et mislykket trykk, da de under trykkingen ikke klarte å gjøre teksten leselig. Teksten er jo en del av motivet og jeg vil tro Sandra tenker at teksten skal komplementere det visuelle.

2 Likes

Har ikke sett «Lø Cagè; Når vinden slår en annen rettning… sinteøyne» live, men har samme
følelse av trykket som Calizto, at trykket er ikke av samme kvalitet som resten. Chevrier sine motiv bør være originalè eller Giclée… Funker relativt dårlig med silketrykk på malestrøkene til Sandra… Fin langt i fra, men langt i fra fin på nært hold…

1 Like

Både Dark Hart og Tears Stings er silketrykk og de har god kvalitet, så det funker med silketrykk. Men Giclée er definitivt enklest.

Generelt er jo silketrykk mer ettertraktet, men synes mye av det kunstneriske uttrykk til Sandra forsvinner i prosessen ved å tilpasset et silketrykk. Mye fargenyanser blir erstattet med kornete piksler… Tears er sort/hvitt,så er greit, men dark heart er jo ganske mye mekka på… :wink:

1 Like

Personlig synes jeg dette trykket er et av de beste fra Sandra. Fargene og nyansene slår silketrykkene. Jeg har ikke rukket å ramme inn mitt ennå, men gleder meg til å få det på veggen! :slight_smile:

1 Like

Fin film å se på mens man venter:

3 Likes

God kveld, godtfolk.

Første kjøp på nett for meg, og nå gleder jeg meg veldig til å få verket i hendene.

Lurte på om dere kunne dele noen erfaringer med COA som distributør? Har lest om litt uheldig ompakking av rør osv. Har heller ikke fått noe trackingnr el.l. og nå er det 6 uker siden jeg kjøpte. Har noen av dere andre som kjøpte hørt noe? Hva kan man forvente seg av noen som COA? På forhånd takk!

-N