Sverre Malling

Ja det kan stemme. 90 av geita tidligere, 40 til nå. Ser for meg at andre kunstnere her inne hadde fått mye kritikk for samme praksis.
Motivet er likt, størrelsen og trykkmetoden er endret.
Personlig synes jeg det er en uting, spesielt når han velger å ikke opplyse noe om at dette er en nyutgivelse av et tidligere trykk.

@Witchdoctor så det er greit å gi ut et motiv to ganger, men når det blir tre ganger så er det for mye? Hvor små må opplagene være? Om man selger trykk til 12.000 kan man ikke lenger skylde på at man er i startblokka…

4 Likes

Vel, jeg er enig i at det er dårlig praksis. Men om du har lagd 90 tidligere som solgte veldig godt og har 600 som maser på en versjon. Så er det hverken kaws eller Jeff koons vi snakker om akkurat. Men en som fortsatt får hjelp av mora til å rulle trykkene på gutterommet. Og det syns jeg kommer tiltalte tilgode

1 Like

Jeg er med på resonnementet! Jeg fisker egentlig litt etter en debatt :smiling_imp:

2 Likes

Ja det er altfor lite av det her inne!
Edit#
Ser at Børge Bredenbekk liker bildene til Malling. Ganske lik stil på de to kara, veldig ulik pris på trykk foreløpig

2 Likes

Ja, ser han leker med andre stilarter og, mulig han ikke klarer å rendyrke konseptet nok?

2 Likes

Kjøpte denne. Var ikke klar over tidligere opplag men synes det er ok om det er nye størrelser.

5 Likes

Forresten noen som vet hva en Moskus går for i disse dager?

1 Like

Sammenligner man tidligere Geit med ny Geit så har Sverre tydelig tegnet denne på nytt. Forrige utgave var Litografi, den nye versjonen er fotoetsing. Altså to forskjellige bilder.

Formatet på den nye Geita matcher også første versjon av Moskus som også var fotoetsing. Det store spørsmålet er hvilken utgave av Moskus og Geit som er mest ettertraktet? De større Litografiene med høyere opplag (90 ex) eller Fotoetsing (30 på Moskus/ 40 ex på Geit)?

4 Likes

Noen som hvet hva man må regne med å betale for Mountain Goat og Moskus i dag? Og hvordan er prisen på det gamle opplaget vs det nye?

3 Likes

Ny mountain goat edition ca 30k

Edit ca 22000 jmfr finnannonse

1 Like

Kanskje noe for interesserte? https://kristinhjellegjerde.com/store/artworks/4130/

Aner ikke om det er utsolgt.

1 Like

35447106a34433aed662c057d92f172c

Hei,
Har tilbud om å kjøpe et trykk av denne til ikke så langt unna kostpris på 18900 kr.
Er det noen som har tanker rundt verdi og er det mer verdifullt hvis det er en AP?

2 Likes

Ca 20000,- er en grei pris for denne.
Personlig føler jeg ikke det har noen betydning om det er fra hovedopplaget eller en AP.

2 Likes

20.000kr som Julia skriver vil være en veldig god pris. Du kan fint betale noe mer enn det. Dette verket er kun i 50 opplag og jeg forventer at prisen på dette verket vil stige ganske mye de kommende årene. Det å få tak i dette til rundt kostpris er et godt kjøp i mine øyne :slight_smile:

5 Likes

Er det bare meg eller er det nyeste trykket veldig makabert? Er det noe jeg ville hatt på veggen? Noop. Kan derfor ikke se at dette kan sammenlignes med noen av de forrige trykkene som er noe mer vegg vennlige ang fremtidig ønsket prisstigning mm.

8 Likes

Det er definitivt ikke bare deg😂 liker Malling, men denne hadde jeg nok ikke hengt på veggen hos meg.

4 Likes

Ja denne blir for virkelig til å ha på veggen, og dermed dårlig investering. Veggene må fylles opp med trykk med barn og regnbuer, og selvfølgelig taggede dyr. Masse dyr. Som er tagget.

15 Likes

Hva er galt med taggede dyr?

5 Likes

Ikke glem dansere med tagget kjole eller tagget tutu eller nusselig par som nusser med munnbind eller ex-helseminister som løfter sykepleier … :wink:

5 Likes