Sverre Malling

Forumet har bidratt til økt interesse rundt Sverre Malling, så litt kleint at en ironisk sleivkommentar får denne fine tråden til å spore av. Fint om moderatorer gjør som Gard poengter at man drar diskusjonen ut og inn på en ny undertråd. Stor takhøyde, saklig argumenter, humor er fint, det er greit til å ta feil, man kan endre mening og pass på å ikke trakk for hardt på tærne til enkelte gretne gubber her inne :wink:

2 Likes

Fint med diskusjoner, men denne tråden bør ryddes opp i. Dette ødelegger hele tråden.

2 Likes

Sverre Malling - Lazarus & mitt lille lam

Utstilling på Galleri Haaken 10.03 - 02.04

Noen som tenker å ta turen? Jeg skal over fjellet neste helg og ser frem til å få med meg denne😊

7 Likes

@tagmed Fikk en sniktitt i formiddag, før jeg returnerte til København - imponerende utstilling. Du kan glede deg.

3 Likes

Fin utstilling. Utrolig tiltrekkende med detaljrikdommen og alle de ulike referansene i bildene. Vanskelig å ta inn/catche alt som skjer i motivene.
Og for en strek!
Savna moskus (og geit) da, trodde/håpa de skulle være der.

3 Likes

Et par av fotogravyrene (King Solomon’s Ring og Flagellanter) var fortsatt usolgte da jeg forlot åpningen, så her har folk sjansen, muligens? Tegningene Lazarus og Lammet er reservert til museer frem til tirsdag. 190-300K, så vidt jeg husker.

1 Like

Noen som fikk med seg prisene på de så av Tittentei og kassetten?

Tror det var ca 39k per.

1 Like

Riktig pris, men alle disse små tegningene ble solgt, i likhet med de to mellomstore til ca 90K. Høy pris på de små - når tegnet flate neppe var mer enn 10-15 cm?

2 Likes

Sverre Malling kommer til og bryte lydmuren i norsk kunsthistorie.
Bildene er fine på veggen og for kunst-investorer, så er dette 100% bankers

Ooohh…nå får du Toris på ryggen :wink:

4 Likes

Har vært en del snakk om at kunstmarkedet lett kan manipuleres. Kommentaren var en henvisning til det.

5 Likes

Jeg reagerte litt på sammenskjøtingen av arket på de store bildene. Lazarus består av fire ark, lammet av to ark (det ene med litt bretteskader oppe i margen). Særlig på det siste ble skjøten veldig synlig på himmelen bak dyret.

King’s Solomon’s Ring er utsolgt, ble jeg fortalt. Jeg har i alle fall holdt av det som angivelig var det siste.

Flagellanten ble vel ganske nylig lagt ut på instaen til Malling, så det kan reserveres med en DM.

1 Like

Flagellanten vil jeg tro blir et mindre etterspurt motiv enn de andre - temmelig groteskt og makabert. Kun for de spesielt interesserte.

1 Like

Ja. Har hatt den diskusjonen med et par andre også. Personlig syns jeg Flagellanten er stilig. Passer kanskje ikke helt på barnerommet (med mindre man ikke liker barna sine så godt).

Har vært morsomt å lese tråden her, og se hvordan enkelte omsider fant en passende åpning for å komme med stikk til motiver med dyr, barn, ballerinaer og tagging. Gøy med litt friksjon på en fredag :champagne::nerd_face:

3 Likes

Anmeldelse av utstillingen

2 Likes

Sverre Malling på Drivkraft

4 Likes

Jeg syntes soloms ring er et fasinerende bilde, og kjøpte det av den grunn. Det er mye symbolikk im bildet, og gir meg noe å tenke over. Jeg har det på spisestuen , og er utgangspunkt for gode diskusjoner. For meg er ikke et bilde først og fremst noe som kan øke i verdi, men fordi det betyr noe for meg.

4 Likes

Er det noen her som har litt informasjon om rammen Malling bruker på flere av sine bilder? Navn på rammen, rammenummer osv? Kunne tenkt meg denne rammen på noen Malling-bilder. Her er ett eksempel: