Sverre Malling

Fikk akkurat vite fra Det Gyldne Snitt AS at rammen var laget av en snekker. Om noen har tips om en lignende ramme må de gjerne tipse meg.

3 Likes

Galleri Haaken må da vel kunne fortelle deg noe mer om denne rammen? Har du forsøkt å kontakte Malling selv for å høre?

Meget pene de rammene der😉

2 Likes

8 Likes

Noen som har forhørt seg om prisen?

Ca 18k om jeg husker rett.

2 Likes

NOK 18.900 inkl kunstavgift

2 Likes

Malling og moskusen går til filmen

7 Likes

Tok en tur på utstillinga i Sandefjord. Første gang jeg har sett Malling originaler live. Sterke motiv, kvalitet.





23 Likes





25 Likes

Jeg ser at videresalg av Sverre Mallings fotogravyre Tarot Monkey 2022 allerede har startet på finn.no. Dette eksemplaret er innrammet med passepartout, og da med kutt i margene for å redusere størrelsen. Som regel blir jo Mallings kunst innrammet flytende, med hele arket synlig. Synspunkter på dette?

2 Likes

Etter mitt syn så hadde nok ikke jeg ønsket å kutte i papiret om det skulle gjemmes bak pasp. Hadde vel da heller valgt en pasp som var stor nok til å få hele det originale arket på baksiden av pasp. Synes forøvrig at motivene hans ofte blir veldig fine når de er rammet inn flytende og hadde personlig valgt flytende innramming om jeg hadde eid dette motivet.

2 Likes

Enig. Jeg hadde brukt større passepartout for å slippe å kutte i arket, eller flytende hvis mulig.

2 Likes

Jeg er på team no cut. Men mange driter i dette og til og med mange kunstnere bryr seg ikke. Det kan til og med være latskap fra kunstneres side med ukuttet ark og det synes jeg er unødvendig.

5 Likes

Jeg melder meg på team.no cut sammen med Ulrik - har brukt for mye tid av mitt liv på å måle arkstørrelser og sammenligne i catalogue raisonné over diverse grafikere.

4 Likes

Jeg lurer litt på hvorfor Malling velger disse noe overdimensjonerte arkene, det samme er jo tilfellet med Kong Salomons Ring (delfinen). På de originale tegningene er margene helt normale. Burde være mulig å finne mer passende arkformater.

3 Likes

Har du sett :slight_smile:

19 Likes

Nytt trykk på vei fra Sverre. Bilder hentet fra hans FB.

10 Likes

Hans beste motiv, selvsagt etter Norwegian Moskus, eller hva tenker folk?

3 Likes

Absolutt et fint trykk men personlig så liker jeg både Norwegian Muskox og Norwegian Mountain Goat bedre.

Låner et bilde som @Koffen har postet tidligere.

7 Likes

Geita er veldig fin. Enig, @anon57870405
Blir fotofinish om 2.plassen bak moskusen, syns jeg :pinching_hand:
@Koffen er i alle fall en heldig kar

2 Likes