Urban og contemporary kunstauksjon: Blomqvist x Kunstveggen III - 15 - 27. november 2022

De har firt litt på kravene sine ifm urban auksjonen, men når det kommer til samtidskunsten på denne auksjonen blir kriteriene som på deres øvrige auksjoner.

1 Like

Synes det egentlig er litt svakt av Blomqvist. Streetart handler i stor grad om å utforske det uetablerte.

4 Likes

Som sagt har kunsten på auksjonen som går under urban/street sjangeren litt andre krav enn det Blomqvist typisk har. Torgersen og Danny Larsen ikke det, og derfor er kriteriene høyere, som på deres vanlige auksjoner for samtidskunst.

Uten sammenligning forøvrig, men virker som cica legger seg i selene for å lage en god utstilling for Calleja i Vancouver…

2 Likes

Fortsatt traust. Det handler kun om hvordan Blomqvist kan sikre sine interesser, ikke kunst i seg selv.

4 Likes

Lett for Blomqvist og si at auksjonen ble en suksess, når alle kunstnerne er er kjente og underpriset.

5 Likes

Jeg setter pris på at dere har fått til denne auksjonen! :star_struck:

Fantastisk mulighet til å få vist frem kunsten til noen som kanskje ikke hadde sett den og mange flotte verk til salgs som jeg kanskje ikke hadde funnet på Finn!

Blir verkene mine ikke verdsatt til det jeg mener (som ved innlevering i fjor), så tar jeg ikke det så hardt, men lar bare være å selge der.

Gleder meg til å se hva som kommer til salgs :grin:

12 Likes

Vil informere alle om kommende vurderingsarrangementer hvor det vil være mulig med innlevering etter avtale (selger må få forhåndsvurdering før innlevering):

  • Trondheim 26. oktober på Britannia Hotel fra 14 - 18:00
  • Stavanger 3. november på Radisson Blu Atlantic fra 14 - 18:00

Disse dagene vil Diba hos Blomqvist også være med, så dere kan avtale med henne direkte.

I tillegg er det selvsagt mulig med innlevering hos Blomqvist i Bergen, I Neumanns gate 30, hvor det er mulig med innlevering onsdag - torsdag 11 - 17:00.

2 Likes

Minner om frist for innlevering til uka, 20. Oktober.
Bruk skjemaet Blomqvist x Kunstveggen III for en uforpliktende verdivurdering av ditt verk!

2 Likes

Vi velger å utsette innleveringsfristen fordi det er praktisk og gir mening.
I utgangspunktet utvider vi til 28. oktober, men for levering i Trondheim er det 26. oktober som nevnt over som er siste mulighet.
I Stavanger blir fristen 3. november, som nevnt over.

Bergen, Oslo og resten av landet setter vi fristen til 28. oktober, men vi er imøtekommende dersom det er en god grunn for problemer med innleveringen. Vi har fått inn en god del verk, men savner mer av de gamle gode :slight_smile:

1 Like

4 Likes

Sendte inn skjema for 3 stk verk i midten av September, men har ikke hørt et kvekk tilbake. 90% sikker på at 2 stk neppe har blitt forespurt av andre og fremstår som svært interessante. Synd man ikke tok seg til til å svare. Man blir sittende igjen med litt useriøs oppfatning, men lykke til. Nå har man reist bort en stund, så toget har gått for denne gangen.

4 Likes

Hvis du sender meg hvilket navn det er sendt inn under så skal jeg grave i det og finne ut hva som har skjedd her. Selv om det, som du sier, er for sent vil jeg ikke at dette skal skje, alle skal selvfølgelig få svar. Enig i at det virker useriøst om man ikke får svar!

2 Likes

En liten påminnelse om vernissagen, håper så mange som mulig har muligheten til å komme og ta en prat! Se event på Facebook under for tid og sted :slight_smile:

8 Likes

Når er det estimert at katalogen fra Blomqvist blir tilgjengelig :slight_smile: ?

Det blir tilgjengelig når det er mulig å legge inn bud :slight_smile:

5 Likes

4 Likes

14 Likes

I gang med riggingen :blush:

21 Likes

Nice!